نگاهی به عملکرد شرکت آسان پرداخت پرشین در سال ۹۷؛ افزایش ۲۳درصدی سود و بازدهی ۲۴۰درصدی نماد آپ در بورس

شرکت آسان پرداخت پرشین در دوره ۱۲ ماهه منتهی به ۲۹ اسفند ماه ۱۳۹۷، به ازای هر سهم خود یک هزار و ۱۲۲ ریال سود کنار گذاشت که نسبت به دوره مشابه در سال ۹۶ افزایش ۲۳ درصدی را نشان می دهد همچنین عملکرد این شرکت در دوره جاری سبب شد نماد آپ در سال گذشته ۲۴۰ درصد بازدهی داشته باشد.

 به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی و براساس اطلاعیه کدال، شرکت آسان پرداخت پرشین با سرمایه ۲ هزار و ۶۵۰ میلیارد ریال، صورت های مالی ۱۲ ماهه دوره مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ را به صورت حسابرسی نشده منتشر کرد

 فروش خالص این شرکت در سال مالی ۱۳۹۷ منتهی به اسفند برابر با ۴۷,۱۴۸,۱۰۰  میلیون ریال بوده که افزایشی معادل ۲۳ درصد را نسبت به دوره مشابه قبلی نشان می‌دهد.

به گزارش آرمان اقتصادی، آسان پرداخت در گزارش خود عوامل زیرا دلیل این افزایش فروش عنوان کرده است:
۱ -افزایش حجم درآمدهای پشتیبانی بواسطه افزای میزان پایانه های منصوبه شرکت
۲ -افزایش حجم درآمدهای ناشی از تراکن و فروش پین و شارژ بواسطه افزایش میزان پایانه های منصوبه شرکت و همچنین افزایش تعداد دانلود و نصب اپلیکیشن آپ
۳ -افزایش سهم شرکت از درگاه پرداخت اینترنتی (IPG)

سود ناخالص آپ در دوره مالی مذکور معادل درصد نسبت به دوره مشابه سال قبل افزایش داشته و از مبلغ ۳,۲۵۹,۰۱۱  میلیون ریال در پایان دوره قبلی به مبلغ ۳,۸۳۹,۱۵۷ میلیون ریال در پایان سال مالی ۱۳۹۷ افزایش یافته است. اضافه شدن پایانه های فروشگاهی و افزایش تراکنش‌ها به واسطه نصب بیشتر اپلیکیشن که در سال مالی جاری نسبت به دوره‌های مشابه قبلی محقق شده که از عوامل اصلی افزایش سود ناخالص شرکت نسبت به سال مالی قبل عنوان شده است.

سود خالص آپ در این دوره  مبلغ ۲ هزار و ۹۷۴ میلیارد و ۳۸۱ میلیون ریال سود خالص عنوان شده و بر این اساس مبلغ یک هزار و ۱۲۲ ریال سود به ازای هر سهم خود اختصاص داد که نسبت به دوره مشابه در سال ۹۶ معادل ۲۳ درصد افزایش داشته است.

نگاهی به آمار فعالیت‌های تجاری این شرکت نشان می‌دهد آپ نسبت به سال قبل افزایش ۳۲درصدی تراکنش‌ از پایانه‌های فروشگاهی و ۱۹درصدی در تراکنش‌های موبایلی و اینترنتی را تجریه کرده است.

این شرکت بورسی، افزایش ۲۳ درصدی درآمدهای عملیاتی را از جمله دلایل عمده افزایش سود هر سهم نسبت به دوره مالی پیشین ذکر کرده است.

با احتساب سود انباشته ابتدای سال در نهایت مبلغ ۲ هزار و ۹۹۰ میلیارد و ۸۲۵ میلیون ریال سود انباشته پایان دوره در حسابهای این شرکت منظور شد.

آپ” در دوره ۱۲ ماهه سال مالی منتهی به اسفند ۹۶، به صورت حسابرسی شده، مبلغ ۲ هزار و ۴۰۸ میلیارد و ۲۹ میلیون ریال سود خالص کسب کرد و بدین ترتیب مبلغ ۹۰۹ ریال سود به ازای هر سهم خود اختصاص داده بود.

شرکت آسان پرداخت پرشین در صورت های مالی تلفیقی، سود هر سهم در دوره ۱۲ ماهه منتهی به ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ را مبلغ یک هزار و ۱۱۹ ریال و سود خالص را مبلغ ۲ هزار و ۹۶۶ میلیارد و ۲۶۹ میلیون ریال اعلام کرده است.

تغییرات با اهمیت در پرتفوی سرمایه گذاری های آسان پرداخت پرشین

 در سرمایه گذاری های این شرکت در پایان سال مالی منتهی به ۱۳۹۷/۱۲/۲۹ شامل بیمه سینا با ارزش ۱۵۰,۰۲۳  میلیون ریال (معادل ۱۳۷,۳۴۳,۹۶۸ سهم)  و شرکت رول و کاغذ آرتا پرشیان با ارزش ۲۴,۷۹۴ میلیون ریال می باشد.

از طریق
هادی صفاری
خروج از نسخه موبایل