بانکبانک و بیمه

دیدار صادرکنندگان قزوین با مدیرعامل بانک توسعه صادرات

رییس اتاق بازرگانی و اتحادیه صادرکنندگان استان قزوین ضمن ابراز رضایت از خدمات شعبه بانک توسعه صادارات در این استان گفت:قزوین با برخورداری از ۴۲۰۰ واحد صنعتی جزو پنج استان صنعتی برتر کشور محسوب می شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از روابط عمومی بانک توسعه صادرات ایران، مهدی بخشنده با اشاره به موقعیت جغرافیایی استان قزوین و برخورداری از امتیاز نزدیکی به مرکز یادآورشد: قزوین از قدیم الایام مرکز داد و ستد بوده است؛ این استان ۱ درصد از مساحت کشور را دارد و در عین حال ۴ درصد از نیازهای کشور را تامین می کند و همچنین قطب تولید کاشی و سرامیک، شوینده، شیشه، پلیمر و کشاورزی بوده است.

وی گفت: قزوین در سال ۹۷ بالغ بر ۶۸۵ میلیون دلار صادرات داشته و در شرایط مساعد می تواند صادرات خود را به ۱۰ میلیارد دلار برساند؛ کشورهایی چون عراق، افغانستان، ترکیه، پاکستان، ترکمنستان، سوریه، لبنان و عمان مقصد صادراتی کالای ما هستند.

بخشنده با تاکید بر تعامل مطلوب بخش خصوصی قزوین و بخش دولتی گفت: خوشبختانه به واسطه تعامل خوب بخش خصوصی با دولت، اعتماد سازی و شفاف سازی بین دو طرف تقویت شده و بستری مساعد برای حرکت رو به جلو در مذاکرات دو جانبه ایجاد کرده است.

به گفته رئیس اتاق بازرگانی قزوین، می توان هر تهدیدی را به چشم فرصت دید؛ بخشنده بیان داشت: محدودیت واردات باعث شد نیاز به کالای واسطه ای و مصرفی در بازار داخل بالا برود و تولید کارخانجات داخلی از این منظر رونق گرفت، از طرفی افزایش نرخ ارز منجر به اقتصادی شدن صادرات و تولید صادرات محور شده و این امید را داریم که تهدید تحریم ها را به یک فرصت طلایی برای رونق صادرات تبدیل کنیم.

در این نشست که در بانک توسعه صادرات ایران برگزار شد، اعضای هیات مدیره، مدیرعامل صرافی توسعه صادرات و سایر کارشناسان این بانک پاسخگوی سوالات حاضرین در مورد تسهیلات و خدمات بانکی بودند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا