امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

۸ هزار هکتار از اراضی کشاورزی هویزه و سوسنگرد هنوز اسیر سیلاب است

اهواز- جانشین قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل‌زده استان خوزستان گفت: با وجود تخلیه شدن حجم بالای سیلاب در خوزستان ولی ۸ هزار هکتار از اراضی کشاورزی هویزه و سوسنگرد کماکان اسیر آب است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، کیامرث حاجی‌زاده ظهر امروز در جلسه قرارگاه استانی بازسازی مناطق سیل‌زده خوزستان اظهار کرد: مسئله مهمی که باید رسیدگی شود، همکاری بانک‌ها با مناطق سیل‌زده است که دستورالعمل نیز به آنها ابلاغ‌شده است.

وی افزود: جهاد کشاورزی استان با وجود اینکه در بحث پرونده‌سازی و پرونده گیری جهشی داشته است اما در پرداخت خسارت‌ها عقب است و باید به جد این موضوع پیگیری شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان تصریح کرد: در حوزه پرداخت تسهیلات به کشاورزان نیز، جهاد کشاورزی باید کشاورزان را به بانک‌ها معرفی و بانک عامل کشاورزی نسبت به پرداخت آنها، با اولویت‌بندی در مناطق سیل‌زده اقدام کند.

حاجی‌زاده گفت: دستگاه‌های اجرایی به اولویت‌بندی اقدامات قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل‌زده باید توجه ویژه داشته باشند.

وی ادامه داد: استاندار در قرارگاه بازسازی و نوسازی استان اولویت قرارگاه را تخلیه آب و آمادگی اراضی برای کشت‌های تابستانه قرار داده است که باید این مهم موردتوجه واقع شود و بر اساس این اولویت‌بندی برنامه‌ریزی صورت گیرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان بیان کرد: در مناطقی مانند سوسنگرد به علت پایین بودن سطح زمین و ترمیم نشدن سیل بندها و فیوز پلاک شاکریه، مقداری آب در اراضی کشاورزی مانده بود که پس از برگزاری نشستی با شورای تأمین، قرارگاهی فرعی برای دشت آزادگان و هویزه با ریاست مدیریت بحران استان تشکیل و ۲۱۰ دستگاه ماشین‌آلات از دستگاه‌های مختلف در منطقه مستقر شد.

حاجی‌زاده یادآور شد: در حال حاضر از ۴۰ هزار هکتار از اراضی دشت آزادگان و هویزه ۳۲ هزار هکتار از زیر آب خارج شده و هشت هزار هکتار به دلیل مشکل در کانال ام دبیلیو دی در حال پیگیری است.

وی افزود: در زمان سیل به‌منظور نجات شهرهای پایین دست دایک مرزی از چند نقطه شکسته یا تخریب شد لذا هم‌اکنون ضرورت دارد برنامه‌ریزی برای ترمیم و بستن دایک ضروری است

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا