اولین زون فناوری فضایی در جشنواره نوآوری و فناوری ربع رشیدی ایجاد شود

رئیس پژوهشکده رانشگرهای فضایی پژوهشگاه فضایی ایران گفت: نخستین زون فناوری فضایی در نمایشگاه و جشنواره نوآوری و فناوری ربع رشیدی ایجاد و مدیریت شود.

به گزارش آرمان اقتصادی،، دکتر حسن رضایی حقیقت رئیس پژوهشکده رانشگرهای فضایی پژوهشگاه فضایی ایران، در نشست با جانشین مدیریت منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی، ضمن تقدیر از فعالیت‌های منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی و به‌ویژه، برگزاری نمایشگاه نوآوری و فناوری در ۶ سال گذشته که با هدف تجاری‌سازی فناوری برگزار شده است، این نمایشگاه را از بعد افزایش سطح فناوری در استان موثر دانسته و آن را منشأ خیر و برکت برشمرد.

رضایی حقیقت، با ارائه گزارشی از فعالیت‌های پژوهشگاه فضایی ایران، یادآور شد: فعالیت‌های پژوهشی صورت گرفته در این پژوهشگاه در حوزه فناوری فضایی، علاوه بر اینکه از اهمیت بالایی برخوردار است، موجب غرور و افتخار ملی بوده و موجبات سربلندی ایران اسلامی در حوزه‌های فناوری‌های سطح بالا را فراهم می‌آورد.

رئیس پژوهشکده رانشگرهای فضایی همچنین، با تبیین جایگاه پژوهشکده رانشگرهای فضایی، گفت: این پژوهشکده در آینده نزدیک به قطب فناوری فضایی در منطقه شمال‌غرب کشور تبدیل خواهد شد و قطعاً، پیمودن این راه با حمایت مسئولان استانی سریع‌تر میسر خواهد شد.

رئیس پژوهشکده رانشگرهای فضایی، پیشنهاد ایجاد و مدیریت زون فناوری فضایی در هفتمین نمایشگاه و جشنواره نوآوری و فناوری ربع رشیدی (Rinotex ۲۰۱۹) را مطرح و خاطر نشان کرد: این جشنواره و نمایشگاه برای ارائه ایده‌های فناورانه و محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌های فضایی حائز اهمیت بوده و بسیار مفید خواهد بود.

در ادامه جلسه، اکبر فرزین مقدم، جانشین منطقه ویژه علم و فناوری ضمن استقبال از پیشنهاد ایجاد زون فناوری فضایی به‌عنوان یکی از زون‌های تخصصی هفتمین نمایشگاه مزبور، بهبود فضای کسب و کار دانش‌بنیان با رویکرد توسعه و تجاری‌سازی فناوری را از دلایل برگزاری نمایشگاه‌های فناوری و نوآوری ربع رشیدی دانست.

وی افزود: زیرساخت لازم برای توسعه اقتصاد دانش‌محور، ایجاد انگیزه در صنایع برای حرکت به سمت فناوری‌های نوین و کسب و کارهای با ارزش افزوده بالا، هماهنگی مراکز علمی و دانشگاهی برای حرکت در جهت ایجاد دانشگاه‌های کارآفرین، ایجاد بستری پویا برای توسعه و هماهنگی مراکز علمی و فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان و همچنین ایجاد حلقه ارتباطی بین مراکز مختلف از ضرورت‌های وجود مناطق ویژه علم و فناوری در کشور است.

جانشین مدیریت منطقه ویژه علم و فناوری ریع رشیدی ضمن ارائه گزارشی از برگزاری ادوار گذشته نمایشگاه خاطرنشان کرد: در ششمین دوره نمایشگاه فناوری و نوآوری ربع رشیدی (Rinotex ۲۰۱۸) تعداد ۱۶۱۲ طرح در چهار بخش ایده‌های فناورانه، توسعه و تجاری‌سازی فناوری، فروش محصولات دانش‌بنیان و نیازمندی‌های فناورانه به نمایش درآمدند که از این میان، تعداد ۴۳۳ طرح از استان‌های دیگر کشور و ۱۱ طرح بین‌المللی شرکت داشتند.

بر اساس اعلام پژوهشگاه فضایی، هفتمین دوره نمایشگاه و جشنواره نوآوری و فناوری ربع رشیدی (Rinotex ۲۰۱۹) از تاریخ ۱۳ الی ۱۷ آبان سال جاری در محل نمایشگاه بین‌المللی تبریز برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

خروج از نسخه موبایل