امور زیربناییراه و ساختمان

بازدید وزیر راه و شهرسازی از طرح راه‌آهن خواف-هرات

وزیر راه و شهرسازی عصر امروز از طرح راه‌آهن خواف-هرات بازدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، محمد اسلامی که برای آغاز عملیات اجرایی چند پروژه و بازدید از چند طرح و تأسیسات مرزی دوغارون در مرز افغانستان به شهرستان‌های فریمان، تربت حیدریه، تایباد و خواف سفر کرده عصر امروز از طرح راه‌آهن خواف-هرات بازدید کرد.

این پروژه در چهار قطعه و به طول ۱۹۳ کیلومتر شهر هرات افغانستان را به شبکه ریلی ایران متصل می‌کند که دو قطعه از این پروژه به طول ۷۷ کیلومتر ازخواف تا مرز افغانستان در خاک ایران قرار دارد که آماده بهره‌برداری است و از دو قطعه دیگر که در خاک کشور افغانستان واقع شده، قطعه سوم از مرز ایران تا ایستگاه جنو در داخل افغانستان به طول ۶۸ کیلومتر توسط پیمانکار ایرانی در حال ساخت است. قطعه چهارم و پایانی این خط آهن از ایستگاه جنو تا شهر هرات نیز ۴۸ کیلومتر طول دارد که ساخت آن در تعهد کشور افغانستان است.

با افتتاح کامل این خط و اتصال آن به شبکه ریلی کشورهای آسیای میانه و تداوم آن تا چین، ترانزیت کالا، مبادلات بازرگانی و تردد مسافران رونق می‌یابد و اثر چشمگیر در رونق اقتصادی منطقه دارد. این خط آهن در ایران از سنگان تا تربت حیدریه و نزدیک ایستگاه خواف احداث شده و در ادامه پس از عبور از ارتفاعات در مجاورت نوار مرز مشترک به افغانستان می‌رسد. این مسیر ریلی پس از ورود به خاک افغانستان با عبور از شهرستان‌های غوریان و زنده جان تا نزدیک فرودگاه شهر هرات در حاشیه جاده هرات – کابل ادامه می‌یابد.

 

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا