استقبال زیادی از سامانه نیما نمی شود

نائب رئیس کنفدارسیون صادرات ایران گفت: سامانه نیما در شرایط حاضر خیلی مورد استقبال فعالان اقتصادی و صاحبان کسب و کار نیست.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  قدیر قیافه در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: مفهوم سامانه نیما این نیست که صادرکنندگان یا بازرگانان آمادگی کار با سامانه مزبور را ندارند.

وی اظهارداشت: بحث پر اهمیت در حوزه سامانه نیما در حقیقت نرخ نامناسبی که روی قیمت ارزهای متفاوت گذاشته می شود.

نائب رئیس کنفدارسیون صادرات ایران گفت: این از موضوعات اصلی است چرا که صادرکنندگان هزینه های خود را با نرخ ارز آزاد پرداخت می کنند.

وی افزود: تولیدکنندگانی که به امر تولیدکالاهای صادراتی در کشور مشغول هستند مواد اولیه و تجهیزات مورد نیاز خود را با نرخ آزاد تهیه و به مورد مصرف می رسانند.

قیافه تصریح کرد: انتظار دولت مبنی بر ارائه ارز صادراتی در سامانه نیما با نرخ زیر بازار آزاد طبق قاعده این عدم نفع و زیان بزرگی برای صادرکننده به بار می آورد به همین دلیل خیلی از سامانه نیما استقبال نمی شود.

وی گفت: نکته دوم اینکه در سامانه نیما هنوز ساز و کارهای الکترونیکی درستی طراحی نشده که به موقع و در زمان خودبتوانند به ارائه ارز در سامانه اقدام کنند.

نائب رئیس کنفدارسیون صادرات ایران افزود: بحث مهمتر اینکه به تازگی یک واحد صرافی مبالغ بسیار متنابه و زیادی را از مردم در همین سیستم نیما کلاهبرداری ومتاسفانه هنوز هم دستگیر نشده است.

وی اظهارداشت: تمامی این موارد و مسائل موجبات نگرانی صاحبان کسب و کار را در جامعه فراهم می کند.

قیافه گفت: صاحبان کسب و کار، واردکنندگان و صادرکنندگان از کار با سامانه نیما به دلائلی همچون نرخ غیر واقعی، عدم کارکرد مناسب و گاهی اوقات به فروش نرفتن ارز در سامانه نیما نه که اجتناب نمی کنند بلکه برای آنان سخت است که با این سامانه کار کنند.

وی همچنین در خصوص به فروش نرفتن ارز در سامانه نیما در برخی مواقع به رادیو اقتصاد افزود: همه ارز ها ورودی به سامانه مثل یورو، درهم و غیره نیست بلکه ارزهای ملی سایر کشورهاست که طبق قاعده قابل استفاده برای همه واردکنندگان نمی باشد.

 

خروج از نسخه موبایل