صنعتصنعت، معدن، تجارت

۲۲۰۰ هزار میلیارد سرمایه‌گذاری ایدرو در صنایع نوین کرمانشاه

معاون وزیرصمت و رئیس هیات عامل ایدرو در جریان بازدید از دو طرح صنایع نوین این سازمان در کرمانشاه گفت تا دو سال آینده با سرمایه‌گذاری۲۲۰۰ میلیارد ریالی ایدرو واحدهای تولید الکل سوختی و بیوایمپلنت به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش آرمان اقتصادی ، محمدباقر عالی در حاشیه مراسم روز صنعت و معدن کرمانشاه افزود: بر اساس تفاهم‌نامه بین استانداری کرمانشاه و ایدرو همزمان با تامین مالی تکمیلی این دو کارخانه از طریق منابع استانی و سامانه بانکی، ایدرو نیز مجموعا با تامین حدود سه‌هزار میلیارد ریال سرمایه این دو واحد دارای فناوری نوین را به بهره‌برداری می‌رساند.

به گفته عالی با راه‌اندازی واحد بیواتانول سوختی کرمانشاه سالانه ۶۶ میلیون لیتر الکل سوختی غلات تهیه می‌شود  که به عنوان محصول پاک جایگزین افزودنی‌های مضر پترو شیمیایی در بنزین شده و علاوه بر کاهش زیان‌های محیط زیستی و سلامتی، باعث صرفه‌جویی سالانه حدود ۶۵ میلیون یورو می‌شود.

معاون وزیر صمت با اشاره به اینکه فناوری به کاررفته در این کارخانه منطبق با فناوری نوین جهانی است گفت: کنجاله تخمیری باقیمانده از تولید الکل سوختی نیز  یک ماده ارزشمند غذای دام است که هم اکنون بصورت وارداتی تهیه می‌شود و بعنوان محصول جانبی سالیانه ۶۰ هزار تن تولید می‌شود.

عالی همچنین از تکمیل و راه‌اندازی فاز سبز کارخانه بیوایمپلنت کرمانشاه تا پایان سال جاری خبر داد و افزود با راه‌اندازی این مرکز فناوری پیشرفته بافت‌‌های پایه طبیعی مورد نیازبیماران مختلف قلبی و عروقی، مفصلی و دندانی تولید می‌شود که جانشین قطعات مصنوعی فعلی در فرآیندهای پزشکی شده و کیفیت مداوا و هزینه‌های درمانی ارزی و داخلی کشور کاهش می‌یابد

منبع

ایدرو

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا