بورسبورس اوراق

نباید با دیدکوتاه‌مدت برای سرمایه‌گذاری وارد بازار سرمایه شد/ تحریم‌ها مسبب فروش بهتر محصولات داخلی

بازار سرمایه تحت تاثیر نوسان نرخ ارز فرازوفرودهای بسیاری را پشت سر گذاشت، اما به عقیده تعدادی از کارشناسان با توجه به گزارش‌های منتشر شده ازسمت شرکت‌‎ها روند روبه‌ رشد فعلی کماکان ادامه‌دار خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از ایرنا؛ گلکار یکی از کارشناسان بازار سرمایه، به برگزاری مجامع شرکت‌ها اشاره کرد و افزود: امسال برگزاری مجامع شرکت‌های بزرگ و همچنین گزارش‌هایی که از سوی آن‌ها ارائه شد بسیار مثبت بود.

وی اظهار داشت: برگزاری مجامع شرکت‌ها در سال جاری متفاوت با سال‌های گذشته بود و به نظر می‌رسد که با توجه به گزارش‌های مثبت شرکت‌ها روند رشد بازار تا پایان تابستان ادامه دارباشد و شاخص بورس رشد معقولی را تجربه کند.

گلکار با بیان اینکه تا چند قبل  نقدینگی بیشتر به سمت سهام شرکت‌های کوچک ورود کرده بود، گفت: اکنون دوباره اقبال بازار به سمت سهم‌های بزرگ مانند فولادی‌ها و سنگ آهنی‌ها که از سرمایه بالایی نسبت به سایر شرکت‌ها برخوردار هستند بازگشته است.

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه بازار حساسیت خود را نسبت به نوسان موجود در بازار دلار از دست داده است، اظهارداشت: سرمایه‌های موجود در اختیار مردم اکنون وارد بازار شده و حتی افرادی که به تازگی دارای سرمایه شده‌اند به صورت مستقیم یا غیرمستقیم سرمایه‌های خود را وارد بازار سرمایه کرده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه افرادی که در بازار سرمایه به عنوان سهامدار بلندمدت بوده‌اند با ضرر و زیان هنگفتی مواجه نشده‌اند، گفت: بازار سرمایه، خلق ثرت با پول‌های کوچک است و نباید به آن به عنوان بازدهی و سود گرفتن زودگذر و کوتاه مدت نگاه کرد.

به اعتقاد وی بازار سرمایه در هفته‌ای که گذشت حساسیت چندانی را نسبت به کاهش قیمت ارز از خود نشان نداد و دوباره به مسیر افزایشی خود بازگشت، همچنین تحریم‌ها باعث شد تا تولیدات داخلی در موقعیت کنونی از میزان فروش بهتری برخوردار باشند.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: اکنون نماد بسیاری از سهم‌ها به دلیل برگزاری مجامع بسته است، اکنون باید منتظر ماند و دید که بازار بعد از پایان مجامع و بازگشایی نمادها به کدام سمت می‌رود، اما طبق پیش بینی‌های صورت گرفته روند معاملات بورس در کوتاه‌مدت افزایشی است.

وی افزود: همیشه در ایران جنس سرمایه‌گذاری در بورس به جز معدود زمان‌های خاص به صورت میان‌مدت و بلندمدت بوده است و نباید با دید کوتاه‌مدت برای سرمایه‌گذاری وارد بازار سرمایه شد.

گلکار خاطرنشان کرد: اگر شاهد بدترین اتفاق‌ها هم برای کشور باشیم به طورحتم اثر آن به صورت طولانی‌مدت در بازار وجود نخواهد داشت و در کوتاه‌مدت وضعیت حاکم در اقتصاد کشور به حالت عادی خود باز خواهد گشت.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا