اسنپ: شهرداری برخلاف صلاحیت قانونی خود عمل می‌کند / ادعای نظارت‌گریزی از سوی تاکسی‌های اینترنتی را رد می‌کنیم

نشست «استارت‌آپ‌ها؛ نظارت خوب، نظارت بد»، روز گذشته ۳۰ تیرماه برگزار شد. در این نشست محسن پورسیدآقایی، معاون حمل‌ونقل شهرداری تهران با اشاره به اینکه تاکسی‌های اینترنتی به دلیل ارزانی و راحتی آمار حمل‌ونقل مسافر با خودرو را افزایش داده‌اند از کاهش سهم حمل‌ونقل عمومی در سال‌های اخیر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی و به نقل از راه پرداخت، تاکسی‌های اینترنتی باید به شهرداری عوارض دهند. پورسیدآقایی با بیان این مطلب، گفت: «شرکت‌های تاکسی‌های اینترنتی قیمت سفر را در طول روز بر اساس کاهش و افزایش تقاضا ۱۰۰ درصد تغییر می‌دهند و زمانی که شهرداری از آنها می‌خواهد دو درصد قیمت را افزایش و به شهرداری عوارض دهند می‌گویند شهرداری می‌خواهد بودجه شهر تهران را از ما بگیرد و کسب‌وکارمان را با شکست مواجه کند.»

او در ادامه با طرح این پرسش که چه کسی بهتر می‌تواند رگولاتور باشد؟ گفت: «وزرات کشور، شهرداری، وزارت صمت، معاونت علمی ریاست جمهوری و وزارت ارتباطات از مدعیانی هستند که خواستار قانون‌گذاری در حوزه کسب‌وکارهای آنلاین هستند.»

پیرو این نشست، روابط عمومی اسنپ با انتشار بیانیه‌ای واکنش نشان داد: «روز گذشته نشست اندیشکده حکمرانی دانشگاه شریف با موضوع نظارت و قانون‌گذاری تاکسی‌های اینترنتی، بدون دعوت از نمایندگان تاکسی‌های اینترنتی و به صورت کاملاً یکجانبه، برگزار شد. از همین رو اسنپ توضیحات خود را در قالب متن زیر ارائه می‌دهد:

 

خروج از نسخه موبایل