صنعت، معدن، تجارتكشاورزی و دامپروری

اعمال عوارض صادراتی مرغ از امروز

معاون وزیرصنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان از اعمال عوارض صادراتی مرغ از امروز در کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  عباس تابش در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: این عوارض با هدف جلوگیری از افزایش قیمت غیرمتعارف گوشت مرغ و تامین نیاز داخلی وضع شده است.

وی همچنین اظهارداشت: صادرات کالا یک موضوع بسیار مهم به خصوص در این شرایط بسیار سخت تحریمی و اقتصادی است اما شرط اصلی و اساسی اینکه بازار داخلی تامین شده باشد.

معاون وزیرصنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان گفت: برای مثال وقتی مصرف کننده داخلی نیاز به مرغ دارد ارز حاصل از صادرات مرغ هرچند برای کشور ضرورت داشته باشد در اولویت دوم قرار می گیرد.

وی در ادامه افزود: بر اساس اعلام متولیان تولید در کشور اعم از وزارت جهاد کشاورزی و اتحادیه های مربوطه ۲۵ درصد از مرغ‌های واحدهای تولیدی بواسطه گرمای شدید هوا تلف و همین موضوع سبب کاهش عرضه و افزایش قیمت مرغ در بازار شده است.

تابش تصریح کرد: بخش تولید مدعی اینکه یک سوم ظرفیت تولید مرغداری های کشور خالی است.

وی به رادیو اقتصاد گفت: اگر هرساله بواسطه گرما آمار تلفات واحدهای مرغداری بالا می رود ضمن تجهیز این واحدها به امکانات مناسب باید برنامه ریزی می شد تا از ظرفیت های خالی برای افزایش جوجه ریزی به بهترین وجه ممکن استفاده شود که متاسفانه چنین برنامه ریزی از سوی بخش تولید صورت نگرفته است.

معاون وزیرصنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان افزود: متاسفانه امروز بازار مرغ در اثر این دلائل با کاهش عرضه و افزایش قیمت مواجه شده است.

وی اظهارداشت: تمامی تلاش ستاد تنظیم بازار اینکه بتواند باروش های مختلف از جمله محدودیت صادرات مرغ با وضع عوارض صادراتی و همینطورتوزیع مرغ از ذخایر شرکت پشتیبانی امور دام قیمت این کالا را در بازار تعدیل کند.

تابش در ادامه یادآورشد: ستاد تنظیم بازارقیمت گوشت مرغ را بر اساس پیشنهاد وزارت جهاد کشاورزی و متولیان بخش خصوصی تولید و عرضه این کالا ۱۲ هزار و ۹۰۰ تومان و بر همین مبنا قیمت مرغ زنده در درب مرغداری هشت هزار و ۵۵۰۰ تومان تعیین کرده است.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا