تعیین تکلیف لایحه حفاظت از جنگلبانان تا دو هفته آینده

رئیس سازمان جنگل ها از جذب ۵۴۴ نفر نیروی جدید در سازمان جنگل ها خبر داد و درباره آخرین وضعیت لایحه حفاظت از جنگلبانان و محیط بانان گفت: امیدواریم این لایحه تا ۲ هفته آینده در مجلس نهایی شود.

به گزارش آرمان اقتصادی، خلیل آقایی امروز (دوشنبه ۱۴ مهر) در مراسم سومین جشنواره ملی روز جنگلبان با اشاره به عنایت ویژه مقام معظم رهبری به حوزه منابع طبیعی گفت: باید از مقام معظم رهبری تشکر کنیم که یک تنه ایستادند و همه جانبه از حوزه منابع طبیعی حمایت کردند. همچنین از رئیس جمهور به خاطر حمایت ها از این حوزه به ویژه بعد از سیلی که ابتدای سال جاری رخ داد، تشکر می کنیم.

وی با  اشاره به حمایت های مجلس شورای اسلامی از حوزه منابع طبیعی گفت: با این حال باید بپذیریم که راه بسیار طولانی است و ما هنوز در آغاز راه هستیم. بنده تمام ایرادات و نواقص را می پذیرم و قول می دهم بخشی از آنها را به مرور زمان برطرف کنیم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه زمینه استخدام ۵۴۴ نفر در سازمان جنگل ها فراهم شده است، گفت: قول جذب سری دوم نیرو برای سازمان نیز داده شده و ما این مجوز را کشف کردیم.

آقایی با اشاره به هشتگ من یک جنگلبانم گفت: ما از تمام هنرمندان، ورزشکاران و کسانی که دراین پویش شرکت کردند تشکر می کنیم اما این هشتگ باید به هشتگ ملت تبدیل شود و اصل بحث ما اقدام و عمل است.

رئیس سازمان جنگل ها با بیان اینکه ما مدیون خانواده هایی هستیم که نیروهای داوطلب را بدون هیچ چشمداشتی به جنگل می فرستند تا از عرصه های جنگلی حفاظت کنند گفت: لایحه حفاظت از جنگل بانان و محیط بانان در صحن علنی مجلس تصویب شده و شورای نگهبان ایراد کوچکی به آن گرفته است امیدوارم هستیم که دو هفته آینده این لایحه مجدد مورد بررسی قرار بگیرد و به تصویب نهایی برسد.

به گزارش آرمان اقتصادی در سومین جشنواره ملی جنگلبان که با حضور مسئولان وزارت جهاد کشاورزی، سازمان محیط زیست، مسئولان نیروی انتظامی و وزارت ورزش و جوانان برگزار شده بود، از ۳۳ جنگلبان نمونه و ۱۵ جنگلبان افتخاری نواحی زاگرس  و هیرکانی تقدیر شد.

مجرمان عرصه جنگل باید از درخت آویزان شوند

در ادامه این برنامه سردار محمد شرفی رئیس پلیس پیشگیری ناجا گفت: ۲۱ نفر از جنگل‌بانان کشور جان خود را در حفاظت از عرصه‌های طبیعی از دست داده‌اند. همچنین ۵۰۰ نفر ناکارآمد شده‌اند که باید توجه بیشتری به این قشر شود.

وی با اشاره به اینکه قشر جنگل‌بان نیازمند توجه بیشتری هستند، تصریح کرد:جنگل‌بانان حمایت قضایی می‌خواهند و مجازات که برای مجرمان در نظر گرفته شده بازدارند نیست و باعث تکرار جرم آنها می‌شود.

سردار شرفی با بیان اینکه مجرمان حتی جسارت می‌کنند و به خود اجازه می‌دهند که به سمت جنگل‌بانان تیراندازی کنند، تاکید کرد:باید به شدت با متخلفان در حوزه جنگل برخورد شود و حتی آنها را از درخت در جنگل آویزان کرد تا درس عبرتی برای دیگر متخلفان شود.

منبع

مهر

خروج از نسخه موبایل