بورسبین الملل

بورس‌های جهانی سبزپوش شدند

امیدواری‌ها به پرهیز از برگزیت بدون توافق باعث افزایش شاخص های بورسی جهان شد.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از بلومبرگ، معاملات امروز بازارهای سهام جهان کاملا تحت تاثیر اخبار مربوط به حوزه انگلیس قرار گرفت: نمایندگان مجلس انگلیس در لایحه ای با خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا مخالفت کردند و این اتفاق در شرایطی صورت گرفت که برخی از اعضای حزب حاکم نیز به مخالفان دولت پیوستند.

مارک کارنی، رئیس بانک مرکزی انگلیس که خود از مخالفان خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا محسوب می شود امروز مهمان نمایندگان کمیته دارایی مجلس انگلیس خواهد بود تا با آن ها در خصوص وضعیت شاخص‌های کلان اقتصادی نظیر تورم و روابط تجاری با اتحادیه اروپا رایزنی کند.

در معاملات روز چهارشنبه بازارهای آسیا، شاخص ” تاپیکس” بورس توکیو ۰.۳ درصد ریزش کرد اما شاخص ” هانگ سنگ” بورس هنگ کنگ با جهش ۱.۳ درصدی و شاخص ” شانگهای کامپوزیت” چین با صعود ۰.۳ درصدی به کار خود خاتمه دادند. در سئول کره جنوبی شاخص ” کسپی” ۰.۲ درصد و در استرالیا شاخص ” اس اند پی/ اس اند ایکس ۲۰۰” ۰.۳ درصد رشد کرد. در اروپا شاخص ” استوکس ۵۰” که در بر دارنده نماد ۵۰ شرکت بزرگ اروپایی است با صعود ۰.۵ درصدی بسته شد.

در اتفاقی که می تواند نگرانی ها از وقوع رکود در اقتصاد آمریکا را تشدید کند، میزان تولیدات کارخانجات آمریکایی برای نخستین بار در سه سال اخیر با رشد منفی مواجه شد. بازدهی اوراق قرضه ۱۰ ساله وزارت خزانه داری آمریکا به ۱.۴۷ درصد افزایش پیدا کرد.

جان هرمان، مدیر بخش نرخ بهره در موسسه ” میتسوبیشی سکیوریتیز” گفت: شاهد کاهش حجم تولیدات در سراسر جهان هستیم. فکر نمی‌کنم در زمینه جنگ تجاری بین و آمریکا و چین نیز شاهد مذاکره ای جدی برای پایان دادن به این وضعیت تا انتخابات ریاست جمهوری سال آینده آمریکا باشیم.

در بازار نفت بهای هر بشکه نفت ” وست تگزاس اینتر مدیت” با ۰.۵ درصد افزایش به ۵۴.۲ دلار رسید و طلا برای تحویل فوری نسبتا بدون تغییر در مقایسه با روز قبل وبه ازای ۱۵۴۷ دلار معامله شد.

 

منبع
ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا