صنعت، معدن، تجارت

برونسپاری تمامی اختیارات قابل واگذاری درمعادن/آغازانقلاب معدنی

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه انقلاب معدنی در ایران آغاز شده است، گفت: به معاونت امور معادن دستور داده ایم تا تمامی فعالیت های قابل واگذاری به بخش خصوصی برونسپاری شود.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، رضا رحمانی در همایش توسعه فعالیت های اکتشافی، پهنه های اکتشافی ایران، فرصت ها و چالش ها که امروز سه شنبه ۲ مهرماه ۹۸ برگزار شد، با بیان اینکه اولین بار است که ایران نقشه راه معدن دارد گفت: معاونت معدنی در وزارت صنعت، معدن وتجارت، مکلف شده تا هر کار و اختیاری که می تواند به بخش خصوصی تفویض شود، از بدنه وزارت صمت جدا شده و تنها شرط آن عدم مغایرت با قانون است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت، اظهار داشت: شورای عالی معادن در استان ها فعال شده و اختیارات آن نیز تا حد امکان تفویض خواهد شد اما به طور کلی باید این تصور از بین برود که هر منطقه ای که معدن دارد، پس از گذشت دوره بهره برداری تنها یک گودال از آن باقی می ماند بلکه مردم باید احساس کنند که فقر از آنجا رخت بر بسته است.

وی افزود: محیط زیست و منابع طبیعی جدا از معادن نیستند و نباید کارهایی کرد که موضوع معدن مغایر با محیط زیست پیش رود. چرا که در انقلاب معدنی این شیوه جواب نمی دهد.

رحمانی با بیان اینکه ۱۰ برنامه عملیاتی در حوزه وزارت صنعت، معدن و تجارت تعریف شده، خاطرنشان کرد: تولید کار مقدسی بوده و حفظ تولید موجود یک کار جهادی است و بنابراین باید علاوه بر اینکه ساخت داخل اولویت اصلی همه بخش های وزارت صنعت، معدن و تجارت باشد اما زمینه ای هم فراهم شود که معادن به آخرین تکنولوژی های روز مجهز شود.

وی ادامه داد: یکی از نقاطی که همواره در کشور ضعف مشهودی دارد اکتشاف است و بنابراین اگر اکتشاف را از پی جویی، شناسایی، اقدامات اکتشافی و تفصیلی در نظر بگیریم، تنها ۱۵ درصد پهنه ها اکتشاف شده اند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا