خودروصنعت، معدن، تجارت

قیمت‌۴۰۵ در طرح نوسازی تاکسی‌ها ۸میلیون تومان کاهش یافت

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور گفت: به دنبال پیگیری‌های مستمر و گسترده از سوی اتحادیه تاکسیرانی‌ شهری کشور قیمت خودروی ۴۰۵ تحویلی در طرح نوسازی تاکسی‌های فرسوده حدود ۸ میلیون تومان کاهش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی ، مرتضی ضامنی، افزود: در ابتدای سال جاری قیمت مصوب برای خودروی پژو ۴۰۵، حدود ۷۲۰ میلیون ریال اعلام شده بود که به دنبال پیگیری‌های صورت گرفته در این بخش با موافقت شرکت خودروساز در طرح نوسازی تاکسی‌های فرسوده، پژوه ۴۰۵ با قیمت ۶۴۳ میلیون و ۷۸۵ هزار ریال تحویل متقاضیان می‌شود.

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور، خاطر نشان کرد: از سال ۹۴ تاکنون نوسازی تاکسی‌های فرسوده در کشور با نوسانات زیادی مواجه بود.

وی ادامه داد: بعد از چند سال توقف در حوزه نوسازی ناوگان فرسوده تاکسیرانی، طرح نوسازی ۹۰ هزار دستگاه تاکسی از بهمن ماه سال ۹۴ آغاز شد و از سال ۹۵ نیز خودروهای جدید به ناوگان تاکسیرانی اضافه شد و طرح خوبی بود، تاکنون پس از گذشت حدود ۴ سال تنها ۶۴ هزار و ۵۴۰ دستگاه تاکسی نوسازی شدند و ۱۱ هزار دستگاه هم جزو ناوگانی هستند که بدون جایگزین اسقاط شدند.

ضامنی افزود: یکی از دلایل کند شدن روند نوسازی ناوگان تاکسیرانی افزایش ۱۱۰ درصدی قیمت خودرو نسبت به سال گذشته و نوسان قیمت اعلامی خودرو در ماه‌های مختلف سال جاری بوده است که مانعی برای برنامه‌ریزی در این محسوب می‌شود این نوسان قیمتی به گونه‌ای بود که خودروساز در هر ماه قیمت جدید اعلام می کرد.

وی اعلام کرد: با توجه به اعتراض و پیگیری‌های گسترده اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور در خصوص خودروهای تحویلی شرکت خودرو ساز و همچنین قیمت‌های بالای ایران خودرو برای ناوگان تحویلی در طرح نوسازی تاکسی‌های فرسوده با ورود دستگاه‌های مرتبط و همراهی تیم جدید مدیریتی شرکت ایران خودرو، مقرر شد قیمت خودرو در حوزه تاکسیرانی کاهش یابد.

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور گفت: اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور در سالجاری به منظور نوسازی تاکسی‌های فرسوده نسبت به انعقاد قرار داد برای  نوسازی ۱۰ هزار تاکسی فرسوده با شرکت خودرو ساز اقدام کرده که تاکنون فقط ۵۰۰ دستگاه تاکسی تحویل متقاضیان شده است و بر اساس اعلام شرکت خودروساز مابقی تعهدات در ماه‌های پیش رو انجام خواهد شد.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا