بانکبانک و بیمهبورس اوراق

بهبود درآمد تسهیلات و ترکیب سپرده‌های  "وتجارت" در نیمه اول امسال

بانک تجارت همچون بسیاری از شرکت‌های فعال در بازار سرمایه در روزهای ابتدایی مهرماه سال جاری، گزارشی از عملکرد خود ارایه کرده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، بنابر اعلام بانک تجارت، در خصوص جزییات دو شاخص مهم عملکردی شامل تسهیلات و سپرده‌های سرمایه‌گذاری اطلاع‌رسانی کرد.

مانده تسهیلات

مانده تسهیلات بانک تجارت در ابتدای شهریور سال ۱۳۹۸، مبلغ یک میلیون و ۳۶۹ هزار میلیارد ریال بوده که در پایان شهریورماه به یک میلیون و ۳۷۷ هزار میلیارد ریال رسیده است.

درآمد تسهیلات

درآمد بانک تجارت از محل تسهیلات صرفاً طی ماه گذشته ۱۸ هزار و ۵۴۹ میلیارد ریال می‌باشد. علاوه بر این، مقایسه عملکرد درآمد تسهیلات “وتجارت” طی پنج ماهه اول سال ۹۸ و نیمه نخست همین سال، از افزایش درآمد این بانک از مبلغ ۶۷ هزار و ۶۳۰ میلیارد ریال به ۸۶ هزار و ۱۷۹ میلیارد ریال حکایت دارد و بدین ترتیب طی دوره مورد بررسی، درآمد تسهیلات رشد ۲۷ درصدی را پشت سر گذاشته است. همچنین درآمد تسهیلات در  شهریور ماه  سال گذشته ۷۲هزار و ۵۹۸ میلیارد ریال بوده است.

مانده سپرده

بانک تجارت طی عملکرد آخرین ماه از فصل تابستان موفق شد تا ۲ میلیون و ۶۸۳ هزار میلیارد ریال سپرده دریافت کند و در عین حال نزدیک به همین مبلغ حدود ۲ میلیون و ۶۷۰ هزار میلیارد ریال نیز سپرده تسویه کرده است. بر این اساس، مانده سپرده های سرمایه‌گذاری شده “وتجارت” در ماه گذشته از یک میلیون و ۶۱۷ هزار میلیارد ریال به یک میلیون و ۶۳۰  هزار میلیارد ریال افزایش یافته است. در مقایسه ترکیب سپرده های شهریور ماه ۱۳۹۸ با مقطع مشابه سال قبل مشاهده می شود که سهم سپرده‌های ارزان قیمت در سبد سپرده‌ای بانک بیش از ۷ درصد افزایش یافته که آثار مثبت آن در کاهش ۱.۱ واحد درصد در بهای تمام شده جذب یک واحد سپرده  ریالی مشهود است.

سود پرداختی به سپرده های سرمایه گذاری:

بانک تجارت صرفاً طی یک ماهه شهریورماه مبلغ ۱۴ هزار و ۵۱۰ میلیارد ریال سود به سپرده‌های سرمایه‌گذاری پرداخت کرده و بدین ترتیب سود پرداختی به سپرده در نیمه نخست امسال ، ۸۲ هزار و ۵۹۷ میلیارد ریال گزارش شده است.

 

منبع
ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا