بانک کردیت سوئیس: اقتصاد آلمان به ضعف بزرگ اروپا تبدیل شده است

اقتصاددانان بانک کردیت سوئیس، با اشاره به کاهش شدید تولید ناخالص ملی و قدرت خرید آلمان، می‌گویند که این کشور حالا یک اقتصاد ضعیف بزرگ، در بلوک اروپا محسوب می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از راشاتودی، اقتصاددانان بانک کردیت سوئیس، با اشاره به کاهش شدید تولید ناخالص ملی و قدرت خرید آلمان، می‌گویند که این کشور حالا یک اقتصاد ضعیف بزرگ، در بلوک اروپا محسوب می‌شود.

طبق گزارش فاکس بیزنس، این متخصصان می‌گویند: افت ادامه‌دار تجارت، به صورت یک چالش برای اقتصاد آلمان باقی مانده است. آلمان که زمانی یکی از مهمترین اقتصادهایی بود که عملکردی فراتر از انتظار داشت، حالا به یکی از بزرگترین اقتصادهای با عملکرد ضعیف‌تر از انتظار، تبدیل شده است و ناموازنه عظیم تجاری بر شانه‌های اقتصاد این کشور سنگینی می‌کند.  

این ارزیابی پس از آن منتشر شد که اقتصاددانان کردیت سوئیس، جدیدترین شاخص‌های اقتصادی آلمان را مورد بررسی قرار دادند. برای نمونه، آنها اشاره کردند که در بازه آوریل تا ژوئن، رشد اقتصادی آلمان ۰.۴ درصد شده است که این کمترین میزان در ۶ سال اخیر است. همچین آنها اشاره کردند که در ۳ ماهه اخیر اقتصاد آلمان ۰.۱ درصد کوچک‌تر شده است؛  این تنها اقتصاد بزرگ قاره اروپاست که در ماه‌های اخیر با رشد منفی روبرو شده است.  

اما اقتصاددانان کردیت سوئیس می‌گویند که مشکلات اقتصادی آلمان فعلا بر سایر کشورهای اروپایی تاثیری نخواهد داشت، چراکه آلمان مازاد تجاری عظیم ۲۷۶ میلیارد دلاری دارد، مه بزرگترین مازاد تجاری جهان است.  

اقتصاددانان اشاره می‌کنند که بانک مرکزی اروپا می‌تواند در صورت مشاهده شدن ضعف در سایر اقتصادهای اروپا، نرخ بهره خود راپایین بیاورد و با بازگشت به اقدامات خرید املاک و اوراق بلندمدت، تقاضا در خارج از آلمان را تقویت کند. 

منبع

مهر

خروج از نسخه موبایل