بین الملل

سازمان ملل پول برای پرداخت حقوق کارکنان خود را ندارد

دبیرکل سازمان ملل متحد هشدار داد که اگر دولت‌های عضو، بدهی خود را پرداخت نکنند، این سازمان پول کافی برای پرداخت حقوق ماه آینده کارکنان خود را نخواهد داشت. 

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، دبیرکل سازمان ملل متحد، آنتونیو گوترش، هشدار داد که اگر دولت‌های عضو بدهی خود را پرداخت نکنند، این سازمان پول کافی برای پرداخت حقوق ماه آینده کارکنان خود را نخواهد داشت. 

او در مقابل کمیته بودجه مجمع عمومی سازمان ملل گفت: اگر از ماه ژانویه برای کاهش هزینه‌های سازمان تلاش نکرده بودیم، آنگاه نقدینگی لازم برای اجرای اجلاس سالانه سازمان ملل، که ماه گذشته برگزار شد، را در اختیار نداشتیم.

او ادامه داد: این ماه ما به بیشترین کسری بودجه در ده سال اخیر خواهیم رسید و با شرایطی به ماه نوامبر وارد خواهیم شد که پول کافی برای پرداخت دستمزد ماهانه کارکنان را نخواهیم داشت. فعالیت ما و اصلاحات ما در معرض خطر قرار دارند. 

آمریکا بزرگترین مشارکت‌کننده این سازمان است و مسئول پرداخت ۲۲ درصد از بودجه سالانه ۳.۳ میلیارد دلاری این سازمان در سال ۲۰۱۹ می‌باشد. واشنگتن ۳۸۱ میلیون دلار از بودجه سال قبل و ۶۷۴ میلیون دلار از بودجه امسال را بدهکار است. نماینده آمریکا در سازمان ملل این ارقام را تایید کرد. 

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا