بین الملل

رشد سهام آسیایی به رغم تداوم کند شدن رشد اقتصادی کره‌جنوبی

روز پنجشنبه، اغلب سهام آسیا اقیانوسیه، علی‌رغم این که داده‌های جدید نشان داد رشد اقتصادی کره‌جنوبی، به کند شدن خود ادامه می‌دهد، رشد کردند.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، روز پنجشنبه، اغلب سهام آسیا اقیانوسیه، به رغم این که داده‌های جدید نشان داد رشد اقتصادی کره‌جنوبی، به کند شدن خود ادامه می‌دهد، رشد کردند. سرمایه‌گذاران منتظر اعلام نتایج اجلاس بانک مرکزی اروپا هستند.

طبق تخمین‌های جدید اولیه بانک مرکزی کره‌ جنوبی، اقتصاد این کشور در ۳ ماهه سوم کند شده و با نرخ ۰.۴ درصدی رشد کرده است. در اندونزی هم بانک مرکزی این کشور قرار است در مورد نرخ بهره تصمیم‌گیری کند. 

غول صنعت تراشه کامپیوتری، اس‌کی هاینیکس سود سه ماهه سوم خود را اعلام کرد که مشخص شد نسبت به سال گذشته ۹۳ درصد سقوط داشته است، اما این نسبت به آنچه رفینیتیو پیش‌بینی کرده بود، بیشتر بود و باعث شد سهام شرکت ۳ درصد جهش کند. اما هیوندای موتور اعلام کرد که سود سه ماهه سوم این شرکت، نسبت به سال گذشته ۵۹ درصد جهش کرده و به ۳۶۴.۸ میلیون دلار رسیده است. 

گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی در خارج از ژاپن ۰.۴۱ درصد رشد کرد. نیکی ژاپن ۰.۵۵ درصد بالاتر بسته شد. کامپوزیت شانگهای تقریبا بدون تغییر ماند، هرچند با افت خفیف ۰.۰۲ درصدی مواجه شد. هانگ‌سنگ در هنگ‌کنگ ۰.۸۷ درصد بالا آمد. 

کوسپی کره‌جنوبی ۰.۲۴ درصد رشد کرد، در حالی که ای‌اس‌اکس استرالیا ۰.۳۱ درصد به ارزش خود افزود. در بازار ارز، دلار در برابر یوآن تقویت شد و به نرخ برابری ۷.۰۶۹۵ واحد رسید و در برابر ین ژاپن بدون تغییر، در نرخ ۱۰۸.۶۶ واحد باقی ماند. 

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا