امور زیربناییراه و ساختمان

اقدام ملی مسکن به کاهش رکود کمک می کند/ تعادل عرضه و تقاضای مسکن با تولید مسکن در طرح اقدام ملی

عضو کمیسیون مجلس شورای اسلامی گفت: احداث ۴۰۰ هزار واحد مسکونی که به گفته وزارت راه و شهرسازی بیش از ۱۸۰ هزار واحد آن آغاز شده به یقین در بازار مسکن تاثیرگذار است.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی از وزارت راه و شهرسازی، مجید کیانپور عضو کمیسیون مجلس شورای اسلامی گفت: قطعا هر طرحی که به خانه دار شدن مردم منجر شده و تعادل بین عرضه و تقاضا ایجاد کند در بازار مسکن موثر است.

عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: طرح ساخت  ۴۰۰هزار واحد مسکونی که در مدت یکسال و نیم مطرح شده و به گفته وزارت راه و شهرسازی احداث بیش از ۱۸۰ هزار واحد آن آغاز شده قطعا در بازار مسکن موثر است.

کیانپور بخشی از ابهامات طرح اقدام ملی مسکن در نحوه توزیع بین دهک ها و شفاف شدن شرایط ثبت نام در طرح را مطرح و خواستار حل مشکلات شد.

وی تصریح کرد: این طرح باید در جهت عدالت دسترسی همه جانبه برای اقشار جامعه هدف باشد و بر اساس آن متقاضیان سنجیده شوند تا از این طریق خانه اولی ها و زوج های جوان بتوانند صاحبخانه شوند.

کیانپور با اشاره به اصل ۳۱ قانون اساسی مبنی بر اینکه دولت باید برنامه ریزی مناسبی برای خانه دار کردن مردم داشته باشد، توضیح داد: در بسیاری از استانها که زمین دولتی وجود ندارد وزارت راه و شهرسازی باید پیگیر شود و از طریق منابع طبیعی و یا سایر راهکارها بر اساس نیاز مسکن به محدوده شهر بیفزاید.

وی درخواست کرد تا شورای مسکن با حضور رییس جمهور تشکیل شود.

کیانپور گفت: ۶۱۰۰ انبوه ساز در کشور وجود دارد که باید اجازه دهیم تا هرکدام بنا به توان ۱۰۰ هزار واحد مسکن را در مدت دو سال بسازند. در صورت فراهم شدن این امکان بخش عمده ای از نیاز مسکن تامین می شود.

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا