آغاز ساخت نخستین آزمایشگاه ملی محصولات رسانه ای با کیفیت عالی

ساخت نخستین آزمایشگاه کلیدی ملی محصولات رسانه ای صوتی و تصویری با کیفیت فوق العاده عالی توسط رادیو و تلویزیون مرکزی چین در شانگهای آغاز به کار کرد.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از رادیو بین المللی چین، شن های شیونگ معاون بخش تبلیغات کمیته مرکزی حزب کمونیست و رییس رادیو و تلویزیون مرکزی، یینگ یونگ معاون دبیر کمیته حزب کمونیست و شهردار شانگهای و مقاماتی دیگر از شانگهای و دانشگاه جیائو تونگ شانگهای در مراسم یاد شده حضور یافتند.

شن های شیونگ طی سخنانی گفت: آغاز ساخت آزمایشگاه یاد شده اقدامی در راستای اجرای رهنمود شی جین پینگ دبیرکل کمیته مرکزی حزب کمونیست و رییس جمهور مبنی بر پیشبرد راهبرد توسعه ۵G+۴K/۸K+AI و ایجاد رسانه اصلی جدید و درجه یک جهانی است. این آزمایشگاه با اتکا به نوآوری علمی و فنی و سخت افزار و نرم افزار مرغوب شانگهای و منابع درجه یک آموزشی و پژوهش های علمی، از دستاوردهای انقلاب فنی در زمینه رسانه ای، مخابراتی و اطلاع رسانی استفاده کرده و به پایگاه نمونه در زمینه تحقیق و کاربرد فناوری‌های تلفیقی رسانه ای محصولات صوتی و تصویری تبدیل خواهد شد.

این آزمایشگاه با تایید وزارت علوم و فنون، توسط رادیو و تلویزیون مرکزی ساخته می شود و در زمینه پژوهش فناوری پیشرفته تولید محصولات صوتی و تصویری در شبکه اینترنت باند وسیع به ویژه محصولات صوتی و تصویری با کیفیت فوق العاده عالی، فناوری های واقعیات مجازی (VR) و هوش مصنوعی فعالیت می کند. 

منبع

مهر

خروج از نسخه موبایل