بین الملل

سقوط ۱ درصدی پوند انگلیس با ابهامات جدید برگزیت

پس از این که رسانه‌ها گزارش دادند که دولت بوریس جانسون تمدید مدت زمان دوره گذار پسابرگزیت را غیرقانونی اعلام خواهد کرد، پوند بیش از ۱ درصد سقوط کرد. 

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، روز سه‌شنبه، پس از این که رسانه‌ها گزارش دادند که دولت بوریس جانسون تمدید مدت زمان دوره گذار پسابرگزیت را غیرقانونی اعلام خواهد کرد، پوند بیش از ۱ درصد سقوط کرد. 

رسانه‌های محلی روز سه‌شنبه گزارش دادند که نخست‌وزیر بوریس جانسون اصلاحیه‌ای به لایحه برگزیت خواهد افزود که صراحتا هرگونه تمدید دوره گذار پسابرگزیت را فراتر از دسامبر ۲۰۲۰ منع خواهد کرد.  انگلستان قرار است در ۳۱ ژانویه ۲۰۲۰ اتحادیه اروپا را ترک کند. 

پوند در واکنش اولیه به گزارش تلوزیون آی‌تی‌وی انگلیس، که کمی بعد توسط بی‌بی‌سی و سایر خبرگزاری‌ها هم گزارش شد، با ۰.۷ درصد افت نسبت به سطح بسته شده دیروز تا نرخ برابری ۱.۳۲۳۶ واحد افت کرده بود. این درحالی بود که در ابتدای معاملات امروز هم پوند ۰.۴ درصد در برابر دلار افت کرده بود و به نرخ ۱.۳۲۸۲ واحد رسیده بود. 

دوره گذار پسابرگزیت دوره‌ای بسیار حیاتی است که طی آن تمامی اصلاحات و تغییر و تحول لازم پس از برگزیت از سوی دو طرف صورت خواهد گرفت و اتحادیه اروپا و انگلستان می‌توانند در آن به یک توافق تجاری برسند. به این ترتیب بوریس جانسون قصد دارد دستیابی به توافق تجاری را سریع‌تر و قبل از دسامبر ۲۰۲۰ به سرانجام برساند. 

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا