تحریم‌های آمریکا علیه نورد استریم ۲ فاجعه آمیز نیست

نخست وزیر روسیه در واکنش به اقدام اخیر آمریکا در تحریم شرکتهای مشارکت کننده در ساخت خط لوله نورد استریم ۲ اظهار کرد که اتفاق فاجعه آمیزی پیش نیامده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، دیمیتری مدودف گفت: با توجه به امضای قرارداد ترانزیت گاز روسیه با اوکراین، اتفاق فاجعه آمیزی در خصوص تحریم‌های آمریکا وجود ندارد و پروژه خط لوله گازی نورد استریم ۲ ظرف چند ماه دیگر تکمیل می‌شود.

کنسرسیومی از شرکتها که در راس آنها شرکت گازپروم روسیه قرار دارد، به ساخت خط لوله گازی نورد استریم ۲ که مستقیما گاز روسیه را به آلمان و سایر مشتریان اروپایی منتقل می کند مشغول هستند. این کنسرسیوم اعلام کرده که حدود ۱۶۰ کیلومتر دیگر از این خط لوله باید احداث شود.

بر اساس گزارش رویترز، نخست وزیر روسیه اظهار کرد: روسیه ساخت این خط لوله را به اتمام خواهد رساند. گازپروم گزینه‌های دیگری برای احداث این خط لوله دارد. اندکی زمان خواهد برد اما این موضوع چندان مهم نیست و ممکن است چند ماه بیشتر طول بکشد.

کنگره آمریکا هفته گذشته لایحه هزینه دفاعی را تصویب کرد که شامل تحریم‌ها علیه شرکتهایی بود که در ساخت “نورد استریم ۲” و همچنین خط لوله ترک استریم مشارکت کرده‌اند. این لایحه روز جمعه به امضای دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا رسید.

شرکت AllSeas Group که کار احداث این خط لوله در بستر دریا را برعهده دارد، اعلام کرد فعالیتهایش در خط لوله نورد استریم ۲ را به دلیل تحریم‌های آمریکا متوقف خواهد کرد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

خروج از نسخه موبایل