اجرای ۱۷۱ پروژه بزرگ در گیلان با سرمایه گذاری ۱.۹ میلیارد یوآنی

ایسنا/گیلان وزیر نیرو از اجرای ۱۷۱ پروژه بزرگ وزارت نیرو در گیلان با سرمایه گذاری داخلی و خارجی خبر داد و گفت: پروژه های آب و برق وزارت نیرو در قالب پویش «هر هفته الف – ب – ایران» اجرا می شود.

رضا اردکانیان در حاشیه بهره‌برداری از سد لاستیکی گالشکلام شهرستان لنگرود در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به آبرسانی به ۱۵ روستای گیلان، افتتاح یک سد لاستیکی و بهره برداری از هشت پروژه پست و دو پروژه خط انتقال برق، اظهار کرد: امروز آغاز عملیات اجرایی پروژه های جدید آب و برق در گیلان را در دستور کار داریم.

وی با اشاره به پویش «هر هفته الف – ب – ایران»، یادآور شد: در سطح کشور ۳۳ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری برای پروژه های آب و برق صورت گرفته است.

وزیر نیرو از تخصیص اعتبار ۴۶۰ میلیارد تومانی برای پروژه های آب و برق گیلان خبر داد و تصریح کرد: وزارت نیرو ۱۷۱ پروژه بزرگ در گیلان در دست اجرا دارد که با بیش از ۱۱ هزار میلیارد تومان و ۱.۹ میلیارد یوآن سرمایه گذاری انجام می شود.

اردکانیان با بیان اینکه تا پایان دولت دوازدهم تعداد قابل توجهی از این ۱۷۱ پروژه را به بهره برداری خواهیم رساند، گفت: احداث ۱۱ سد لاستیکی در استان گیلان به تصویب دولت رسیده و تاکنون سدهای لاستیکی دهنه سر در آستانه اشرفیه، پهلوان بست در لنگرود، باغبانان در فومن و امروز نیز گالشکلام در لنگرود مورد بهره برداری قرار گرفته است.

وی با اشاره به برنامه دولت برای افزایش قیمت آب و برق، خاطرنشان کرد: براساس تصمیم هیئت وزیران سالانه قیمت برق را بیش از هفت درصد افزایش نمی دهیم و لذا برای سال آینده همین روال ادامه دارد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

خروج از نسخه موبایل