بانک و بیمهبیمه

۴۳ درصد از درآمد بیمه دانا صرف پرداخت خسارت شد

بیمه دانا در آبانماه ۴۸۶ میلیارد و ۸۲۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان بیمه نامه به فروش رسانده و ۲۱۱ میلیارد و ۴۹۵ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان به عنوان خسارت به مشتریان خود پرداخت کرده که یک حساب سرانگشتی نشان از آن دارد بیش از ۴۳ درصد از درآمد این شرکت به عنوان خسارت پرداخت شده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، در سلسله بررسی های عملکرد شرکت های بورسی از جمله بیمه، نقطه اشتراک شرکت ها توجه و تاکید بیش از حد بر روند فروش بیمه نامه های اجباری و عمومی بوده و اندک شرکت ها بر بیمه های تجاری همچون آتش سوزی، باربری، مسئولیت، مهندسی و پول فعالیت دارند. با این تفاسیر بررسی فعالیت آبان ماه بیمه دانا نشان از آن دارد که این شرکت ۸۳ درصد از حجم فروش بیمه نامه های خود را معطوف به رشته های درمان، ثالث اجباری و زندگی کرده است.

این شرکت بیشترین میزان درآمد خود را نیز از بیمه درمان به ارزش ۲۲۲ میلیارد و ۳۳۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان کسب کرده که بعد از این رشته، بیمه ثالث اجباری با درآمد ۱۴۲ میلیارد و ۸۴۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومانی رتبه بعدی درآمدزایی را برای این شرکت ثبت کرده است.

البته در همین مدت ۴۳ درصد از درآمد بیمه درمان و ۵۱ درصد از درآمد بیمه ثالث اجباری بیمه دانا به عنوان خسارت پرداخت شده که در کنار این دو رشته، ۶۵ درصد از میزان درآمد رشته بدنه خودرو به عنوان خسارت پرداخت شده است.

در مجموع این شرکت در آبانماه ۴۸۶ میلیارد و ۸۲۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان بیمه نامه به فروش رسانده و ۲۱۱ میلیارد و ۴۹۵ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان به عنوان خسارت به مشتریان خود پرداخت کرده که یک حساب سرانگشتی نشان از آن دارد بیش از ۴۳ درصد از درآمد این شرکت به عنوان خسارت پرداخت شده است.

اما در هشت ماهه سال جاری شرایط بیمه دانا در فروش بیمه نامه اندکی متفاوت است، زیرا در این مدت ۷۸ درصد از فروش پرتفوی آن به بیمه نامه های درمان، ثالث اجباری و زندگی معطوف بوده و سهم ثالث اندکی رشد و سهم درمان اندکی کاهش یافته است.
بیمه دانا در این مدت ۳۰۰۷ میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان بیمه نامه به فروش رسانده که از این میزان درآمد، ۱۷۲۶ میلیارد و ۴۷۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان برای پرداخت خسارات هزینه شده است.

این شرکت در بخش درمان، ثالث، بدنه خودرو، مسئولیت و حوادث بیش از نیمی از درآمد را به پرداخت خسارت اختصاص داده است.

لازم است ذکر شود که بیمه دانا در هشت ماهه امسال در فروش بیمه های ثالث مازاد و دیه، اعتباری و پول هیچ درآمدی نداشته و کمترین میزان درآمد به میزان ۳ میلیارد و ۵۳۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان متعلق به بیمه هواپیما بوده است.

انتهای پیام

 

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا