صنعت، معدن، تجارت

ستاد توسعه صادرات بزودی تشکیل می‌شود

رئیس سازمان توسعه تجارت از تشکیل ستاد توسعه صادرات مانند ساختار ستاد تنظیم بازار، خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از وزارت صنعت، حمید زادبوم در نشست مشترک با فدراسیون فناوری اطلاعات و ارتباطات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: ستاد توسعه صادرات همچون ساختار ستاد تنظیم بازار، قرار است طی روزهای آینده با دستور معاون اول رئیس‌جمهور راه‌اندازی شود.

وی برای حمایت از صادرات محصولات در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) اعلام آمادگی کرد و افزود: تلاش می‌کنیم مسیری که برای اجرایی‌سازی آئین‌نامه صادرات نرم افزار باید طی شود، سریع‌تر انجام شود و کمیته ماده ۱۵ نیز در مسیر اجرایی‌سازی قرار گیرد.

وی در خصوص حضور فعالان در حوزه ICT در خارج از کشور و نحوه حمایت دولت نیز، گفت: این موضوع مورد توجه سازمان توسعه تجارت ایران و معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری قرار دارد و از بخش خصوصی می‌خواهیم که مدل پیشنهادی خود برای این حمایت را ارائه دهند؛ چراکه کار در حوزه ICT کاملاً خاص است و باید فعالان در این حوزه کمک کنند.

زادبوم در خصوص همایش صادراتی در حوزه ICT افزود: سازمان این آمادگی را دارد میزبان این همایش باشد؛ اما باید برای آن برنامه‌ریزی کرد؛ حتی می‌توانیم جلسات مشترکی با معاونت علمی و همچنین وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات داشته باشیم و به نظرم می‌توان سازمان شهرک‌های صنعتی صنایع کوچک و متوسط را نیز در این زمینه دخیل کرد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: در بحث تعهد ارزی، آئین‌نامه‌ای در خصوص محصولات خدماتی در حال تنظیم است و در کمیته ماده ۱۹ نیز تصمیماتی در مورد تعهد ارزی خدمات فنی مهندسی اتخاذ شده که باید برای موضوع خدمات و محصولات ICT نیز اقدامات لازم در این زمینه صورت گیرد و جداگانه آن را مورد بررسی قرار داد. 

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا