صنعت، معدن، تجارت

بیش از ۲ میلیون و ۱۶۵ هزار فقره بازرسی از صنوف کشور

اتاق اصناف ایران، بیش از ۲ میلیون و ۱۶۵ هزار فقره بازرسی از صنوف کشور در ده ماهه نخست سال ۹۸ انجام شد.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از اتاق اصناف ایران، بهنام نیک منش، سرپرست معاونت بازرسی و نظارت اتاق اصناف ایران گفت: تعداد کل بازرسی‌ها از صنوف سراسر کشور در ۱۰ ماهه نخست سال جاری ۲ میلیون و۱۶۵ هزار و ۱۵۷ فقره بود که از این تعداد ۱۳۴ هزار و ۵۶۱ فقره پرونده با برآورد جریمه پیشنهادی به ارزش ۱۴۶ میلیارد و ۵۸۸ میلیون تومان تشکیل شده است.

وی افزود: در ۱۰ ماهه نخست سال جاری ۱۳۲ هزار و ۴۰۶ فقره شکایت توسط واحدهای بازرسی و نظارت اصناف دریافت شد که ۵۷ درصد در بخش کالا و ۴۳ درصد در بخش خدمات بوده است.

نیک منش تصریح کرد: از مجموع شکایات دریافتی ۲۲ درصد به صورت حضوری، ۵۲ درصد تلفنی و ۲۶ درصد به صورت کتبی دریافت و رسیدگی شده است.

وی افزود: پس از بررسی‌های معموله و ارزیابی کارشناسان تعداد ۱۲۷ هزار و ۳۲۸ فقره شکایت قابل پیگیری تشخیص داده شد که برای رسیدگی و برخورد قانونی به ادارات و مراجع ذیربط ارسال شده و همچنین از کل شکایات قابل پیگیری ۱۹ درصد منجر به رضایت شاکی، ۳۰ درصد متخلف، ۳۱ درصد غیرمتخلف و ۲۰ درصد در دست بررسی است و بیشترین عناوین تخلف مربوط به درج نکردن قیمت، گران‌فروشی و عدم صدور صورتحساب است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا