بانک و بیمهپرداخت الکترونیک

کاهش تراکنش‌های غیر حضوری با فراگیر شدن رمز دوم پویا، موقتی است

هر چند این روزها با فراگیر شدن رمزدوم پویا تراکنش‌های غیر حضوری با کاهش مواجه شده اما این امر نه تنها موقتی بوده بلکه بزودی با مشارکت مسئولانه بانک‌ها روند آن به حالت عادی بازخواهد گشت.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی، پیچیدگی‌های اجرایی و تغییر عادت کاربران تراکنش های غیر حضوری بالای ۱۰۰ هزار تومان  باعث شده تا در روزهای آغازین توقف استفاده از رمز دوم ایستا میزان تراکنش ها با کاهش مواجه شود.

در حالی که اکثر بانک‌ها عملکرد مطلوبی در فرآیند برخورداری مشتریان از رمز دوم پویا داشته اند اما  برخی بانک‌های بزرگ با کندی عملکرد و عدم توجه به تجربه کاربری مناسب در مسیر فعال سازی رمز دوم پویا، چالش هایی را در اجرای این طرح برای کاربران خود به ارمغان آورده اند  هر چند گفته شده این بانک ها هم،  اکنون با حداکثر سرعت رویکرد تسهیل فرآیندها را در دستور کار قرار داده اند .

آمار تراکنش‌های غیر حضوری پس از اجرای طرح رمز دوم پویا

پیگیری های خبرنگار ایبِنا حاکی است ، تعداد تراکنش های خرید اینترنتی که مستقیما مرتبط با کسب و کارهای این حوزه می‌باشد به میزان کمتر از ۴ درصد نسبت به قبل از الزام استفاده از رمز دوم پویا کاهش داشته و سرجمع تراکنش ها شامل تراکنش های کارت به کارت از طریق برنامک ها نیز حدودا ۲۰ درصد افت کرده است که انتظار می رود روند آن طی چند روز آینده به وضعیت عادی برگردد.

هر چند اجرای این طرح در پی تشدید کلاهبرداری‌ها در قالب فیشینگ منجر به زمانبندی فشرده و بروز برخی ناهماهنگی ها در اجرای آن شد اما با اتخاذ تمهیداتی از سوی بانک مرکزی بر اساس بررسی آمار و پایش عملکرد بانک‌ها، همچنین همراهی بیشتر بانک‌هایی که سهم تاثیرگذاری در بازار دارند شاهد تسریع در مسیر بازگشت تعداد تراکنش ها به وضعیت عادی و حتی افزایش آن به دلیل ارتقا سطح اعتماد عمومی به تعاملات مالی غیر حضوری خواهیم بود.

منبع

ایبِنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا