بین الملل

سقوط ۱۱ درصدی صادرات نفت عربستان در ۲۰۱۹

طبق داده‌هایی که توسط سازمان مشترک آمار عربستان (جودی) منتشر شده و در گزارش خبرگزاری محلی مباشر آمده است، صادرات نفت عربستان در سال ۲۰۱۹ با افت ۱۰.۷۵ درصدی مواجه شده است.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از راشاتودی، طبق داده‌هایی که توسط سازمان مشترک آمار عربستان (جودی) منتشر شده و در گزارش خبرگزاری محلی مباشر آمده است، صادرات نفت عربستان در سال ۲۰۱۹ با افت ۱۰.۷۵ درصدی مواجه شده است.

طبق داده‌های این سازمان، به طور میانگین در سال ۲۰۱۹، کل صادرات نفتی عربستان، شامل نفت خام و محصولات سوختی، به روزی ۸.۳۳۹ میلیون بشکه رسیده است. این در حالی است که کل صادرات نفتی عربستان در سال ۲۰۱۸ برابر با ۹.۳۴۴ میلیون بشکه در روز بوده است.

داده‌های پایگاه داده جودی، که گزارشات ۱۱۴ کشور را جمع‌آوری می‌کند، نشان می‌دهد صادرات نفت خام عربستان در ماه دسامبر نسبت به ماه قبل ثابت مانده و به ۷.۳۷ میلیون بشکه بوده است.

طبق این داده‌ها در کل ۲۰۱۹ صادرات نفت خام عربستان در هیچ ماهی از ۷.۴ میلیون بشکه در روز فراتر نرفته است.

در ماه سپتامبر به دنبال حملات پهپادی یمنی‌ها به تأسیسات نفتی عربستان، صادرات نفت خام این کشور به پایین‌ترین سطح ۲۲ ماهه ۶.۶۷ میلیون بشکه در روز رسیده بود.

در طول سال گذشته، صادرات نفت خام عربستان سعودی هم از سال ۲۰۱۸ کمتر بود و هم از میانگین صادرات نفت خام این کشور در بازه ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۸ کمتر شد. البته در این زمان این کشور به دنبال تقویت قیمت نفت خام در بازارهای آسیایی بود.

‌این در حالی اتفاق می‌افتد که در سال ۲۰۲۰ شیوع ویروس کرونا در چین باعث شده است تا تقاضای نفت این کشور، به عنوان بزرگترین واردکننده نفت جهان، کاهش پیدا کند، که این خبر خوبی برای عربستان نیست.

اوپک و متحدان آن احتمالاً برای جلوگیری از افت قیمت بازار صادرات نفت خود را باز هم کاهش دهند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا