بورسبورس اوراق

کاهش دامنه نوسان ، حافظ سرمایه های ورودی است

عضو هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار تاکید کرد، کاهش دامنه نوسان بورس و فرابورس از ۵ درصد به ۲ درصد ، تحلیل محوری در بازار سرمایه را تقویت و هیجانات کاذب را تضعیف می کند.

سعید فلاح پور در گفت و گو با پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا) اظهار داشت: بازار سرمایه کشور رشد ارزشمندی را تجربه می کند و در این شرایط باید با استفاده از مکانیزم هایی رشد و افت هیجانی را نیز کنترل کرد. از این رو کاهش دامنه نوسان بورس و فرابورس از ۵ درصد به ۲ درصد در دستور کار قرار گرفت. باید توجه کرد کاهش دامنه نوسان،  تحلیل ها و تصمیم های عقلایی  را پررنگ تر می کند تا سرمایه گذاران بتوانند با مطالعه و دقت بیشتری اقدام به معامله کنند .

معاون نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس توضیح داد: از آنجا که بازار سرمایه بازاری دو طرفه است و مثبت و منفی دارد،  کاهش دامنه نوسان به سهامداران اجازه می دهد با آرامش بیشتری روندها را دنبال کنند.

فلاح پور با تاکید بر اینکه اقدام اخیر به هیچ وجه روندهای کلی بازار را تغییر نمی دهد، افزود: با این اقدام، اگر روند صعودی ادامه داشته باشد، رشد در شیبی ملایم اتفاق خواهد افتاد و در مواقع منفی نیز، کاهش دامنه نوسان  باعث می شود بازار با شیب ملایم تری خود را اصلاح کند . بنابراین نگرانی در این خصوص وجود ندارد.

عضو هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار، کاهش دامنه نوسان بازارهای سهام بورس و فرابورس از ۵ درصد به ۲ درصد  را همچنین اقدامی پیشگیرانه برای حفاظت بیشتر از سرمایه های ورودی به بورس به ویژه سهام سرمایه گذاران حقیقی و سهامداران جدیدالورود و ناآشنا با ساختارهای بازار سرمایه خواند  و گفت: با این حال همچنان توصیه می کنیم افراد از سرمایه گذاری مستقیم در بورس اجتناب و  روش های عقلایی و کم ریسک تر همچون  سرمایه گذاری در صندوق ها  را  انتخاب کنند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا