صنعت، معدن، تجارت

جزئیات کمک مالیاتی، بانکی و بیمه‌ای دولت به صنوف ضرردیده از کرونا

رئیس اتاق اصناف ایران گفت: در جلسه اقتصادی با رئیس جمهور مقرر شد تعطیلی واحدهای صنفی فقط از طریق ستاد ملی در تهران به کل کشور ابلاغ شود.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از اتاق اصناف ایران، سعید ممبینی گفت: در جلسه اقتصادی با رئیس جمهور مقرر شد تعطیلی واحدهای صنفی فقط از طریق ستاد ملی در تهران به کل کشور ابلاغ شود؛ چراکه متأسفانه ویروس کرونا تأثیرات اقتصادی زیادی داشته و خیلی از کسب و کارها را تحت تأثیر خود قرار داده است.

وی گفت: اتاق اصناف ایران از همان ابتدا اصناف را با تأثیرات و مبارزه با ویروس کرونا و رعایت بهداشت در واحدهای صنفی آشنا کرد.

رئیس اتاق اصناف ایران در ادامه افزود: با تشکیل کارگروه‌های فنی و کارشناسی صنوفی را که تحت تأثیر پدیده کرونا قرار گرفتند شناسایی کردیم و در قالب مشکلات اصناف به دولت در بخش‌های مختلف ارائه کردیم.

ممبینی گفت: بعضی‌ها را به سازمان مالیاتی ارائه کردیم و بعضی‌ها را هم به وزارت رفاه دادیم و در نهایت یک نامه با امضا سه اتاق اصناف، بازرگانی و تعاون به عنوان نمایندگان بخش خصوصی به آقای رئیس جمهور تقدیم کردیم.

وی افزود: در این زمینه کمیته‌های فنی در حوزه اقتصادی رئیس جمهور تشکیل شد و موارد مورد بررسی قرار گرفت.

رئیس اتاق اصناف ایران گفت: در نهایت دیروز در جلسه‌ای خدمت رئیس جمهور بودیم و در کمیته اقتصادی موضوعات مورد بررسی قرار گرفت.

ممبینی در ادامه افزود: بخش قابل توجهی از انتظارات ما در حوزه مالیاتی تقریباً تأمین شد و تا حدود زیادی استمهال در مورد تعهدات و اقساط مالیاتی پذیرفته شد.

وی گفت: در خصوص ماده ۱۸۶ که در دو بخش بود و بخش اول آن در موقع صدور پروانه کسب باید مفاصاحساب مالیاتی می‌آوردند این ارائه مفاصاحساب به مدت سه ماه به تعویق افتاد و همچنین برای تمدید جواز هم باز سه ماه به تعویق افتاد.

رئیس اتاق اصناف ایران افزود: برای صنوفی که باید از تسهیلات بانکی استفاده کنند و در این باره نیاز به استعلام از سازمان مالیاتی دارند، باز هم به مدت سه ماه تمدید شد.

ممبینی گفت: در ارتباط با حوزه وزارت رفاه هم درخواست ما این بود که کارگاه‌هایی هم که تحت تأثیر کرونا آسیب دیده اند به پیشنهاد اتاق‌ها سهم کارفرما حداقل درصد را داشته باشد که این موضوع در حال بررسی است.

وی افزود: اما در مورد استمهال حق بیمه کارفرماها باز تا سه ماه موافقت شد که به تعویق افتاد.

رئیس اتاق اصناف ایران گفت: در حوزه تعهدات بانکی بانک مرکزی پذیرفت تا چک‌های صنوف و افرادی که برگشت می‌خورد و طبیعتاً با جرایم خاصی روبرو خواهند شد پذیرفتند تا این موضوع به حالت تعلیق درآید.

ممبینی افزود: امیدواریم با تأمین الباقی پیشنهادهایی که داده ایم هم موافقت شود و آقای رئیس جمهور امروز پذیرفتند که در آینده هم اگر صنوفی ضرر کرده اند و از آن ۱۰ گروه ارائه شده جا افتاده بودند باز هم قابل بررسی و بازنگری است.

وی گفت: یکی دیگر از موارد مهمی که امروز مورد بررسی قرار گرفت همان شایعه تعطیلی اصناف بود که امروز در این جلسه مشخصاً اعلام شد که هیچ قرنطینه‌ای قرار نیست اتفاق بیافتد.

رئیس اتاق اصناف ایران به صنوف سطح کشور هم گفت: صنوف با رعایت نکات بهداشتی به فعالیت خود ادامه دهند و البته حتماً دستگاه‌های نظارتی هم از حیث رعایت نکات بهداشتی وظیفه خود را انجام خواهند داد.

ممبینی به مردم هم یک پیام داد و افزود: اصلاً نگران کالاهای مورد استفاده و اساسی خود نباشند و همین جا اعلام می‌کنیم که اصناف با تمام قدرت کار را ادامه خواهند داد و هیچ کمبودی از اقلام وجود ندارد.

وی در پایان گفت: به تمام اصناف قول می‌دهیم که مطالباتشان را پیگیری کنیم و از آن‌ها تشکر می‌کنیم که همیشه در حال خدمت رسانی به مردم بوده اند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا