انرژی

خرسندی و تشکر ترامپ از توافق‌ برای کاهش تولید نفت

رئیس جمهور آمریکا گفت: توافق بزرگ اوپک‌پلاس صدها هزار شغل را در صنعت انرژی آمریکا حفظ خواهد کرد، مایلم بابت این توافق از رییس جمهور روسیه و پادشاه عربستان تشکر کنم و به آنها تبریک بگویم.

به گزارش آرمان اقتصادی، به نقل از خبرگزاری رویترز، دونالد ترامپ، با تقدیر و تمجید از توافق میان تولیدکنندگان برتر نفت در جهان برای کاهش تولید جهانی نفت، اظهار کرد که این امر موجب نجات مشاغل زیادی در صنعت انرژی آمریکا خواهد شد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در صفحه‌ی شخصی خود در رسانه‌ی اجتماعی توییتر، ضمن تبریک و تشکر از ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه و ملک سلمان، پادشاه عربستان بابت توافق بر سر کاهش تولید نفت، هم‌چنین گفت: «این توافق‌نامه صدها هزار شغل را در صنعت انرژی ایالات متحده آمریکا نجات خواهد داد.»

همچنین بخوانید

گفتنی است، وزرای نفت و انرژی روسیه، کشورهای عضو و غیرعضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) روز یکشنبه(۲۴ فروردین) در دهمین نشست فوق‌العاده خود، سرانجام بر سر کاهش تولید روزانه ٩ میلیون و ٧٠٠ هزار بشکه‌ای در ماه‌های مه و ژوئن به توافق رسیدند.

این توافق که تولیدات جهانی نفت را به میزان ۱۰ درصد کاهش می‌دهد، به منظور حمایت از ارزش نفت و قیمت‌های شکسته‌شده‌ی هر بشکه نفت در بازارهای جهانی به دلیل شیوع ویروس همه‌گیر کرونا اجراء می‌شود.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا