ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

صدور پروانه برای ۲ کنسرسیوم بزرگ تجارت الکترونیک

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دیدار با دبیرکل اتحادیه جهانی پست گفت: در خصوص مسائل و محدودیت‌هایی که در منطقه به وجود آمده، صحبت کردیم و راه‌حل‌هایی ارائه و قرار شد تا چند ماه آینده دو پروانه برای دو کنسرسیوم بزرگ شرکت‌های خصوصی در حوزه تجارت الکترونیک صادر شود.

به گزارش آرمان اقتصادی، محمود واعظی امروز (۱۳ تیر) در دیدار با بشار عبدالرحمان حسین با بیان اینکه دولت یازدهم جمهوری اسلامی ایران تاکید ویژه‌ای در گسترش سیستم پستی در فضای بین‌المللی دارد، اظهار کرد: در این دوره توانسته‌ایم عضویت شورای راهبری اتحادیه جهانی پست را کسب کنیم که این فرصت بسیار خوبی برای پست کشور است تا نقش خود را در فضای جهانی نیز ایفا کند. اینکه بعد از ۱۷ سال مجددا توانسته‌ایم میزبانی کنگره پستی آسیا و اقیانوسیه را به دست بیاوریم، تجربه و فرصت بسیار خوبی برای پست کشور است.

وی با اشاره به صحبت‌های امروز خود با دبیرکل اتحادیه جهانی پست در خصوص نحوه همکاری شرکت پست جمهوری اسلامی ایران با اتحادیه جهانی پست بیان کرد: در خصوص مسائل و محدودیت‌هایی که در منطقه به وجود آمده، صحبت کردیم و راه‌حل‌هایی ارائه و قرار شد تا چند ماه آینده دو پروانه برای دو کنسرسیوم بزرگ شرکت‌های خصوصی در حوزه تجارت الکترونیک صادر شود.

واعظی ادامه داد: شرکت‌های خصوصی به عنوان یکی از فرصت‌های بزرگ در دنیا تعریف شده‌اند که در حوزه پستی می‌توانند تحول‌آفرین باشند. در این راستا صحبت‌هایی مبنی بر گسترش تجارت شرکت‌های الکترونیکی و قرار شد آنچه را که مربوط به حمل و نقل و شرکت‌های هواپیمایی و امنیت بسته‌ها است، وزارت ارتباطات تامین کند. همچنین قرار شده است همکارانی که در اتحادیه جهانی پست داریم در امور پستی و تجارت الکترونیک به ما کمک کنند.

در ادامه بشار عبدالرحمان حسین – دبیر کل اتحادیه جهانی پست – نیز با اشاره به دور اول سفر خود در سه سال گذشته تغییرات شکل گرفته در حوزه پستی کشور را در این سال‌ها بسیار عظیم توصیف کرد و گفت: سه سال پیش جلسه‌ای با برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در خصوص اساسنامه جدید جهانی پست داشتیم که در خصوص قوانین پست در کشورهای دیگر بحث شد و اکنون  خوشحال هستم از اینکه آن قوانین پستی در مجلس تصویب شده و پست ایران در مسیر درستی قرار دارد.

وی با بیان اینکه بخش پست جمهوری اسلامی ایران پیشرفت‌های زیادی در حوزه خدمات IT داشته است، بیان کرد: ایران اکنون به عضویت شورای راهبری اتحادیه جهانی پست درآمده که تصمیم‌های مهمی در این شورا گرفته می‌شود.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا