امور زیربناییراه و ساختمان

کاهش ۵۶ درصدی تردد خودرو در شبکه‌ جاده‌ای در دوره اجرای فاصله‌گذاری اجتماعی

مدیر مرکز مدیریت راه‌ها سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای گفت: از ابتدای آغاز اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی یعنی از هشتم فروردین ماه تا روز گذشته ( بیست و نهم فروردین ماه) میزان تردد بین‌استانی ۱۸ میلیون و ۶۷۳ هزار خودرو بوده‌ که این میزان تردد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته حدود ۵۶ درصد کاهش یافته است.

همچنین بخوانید

علی‌اکبر آشوری در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره میزان تردد‌ها در دوره اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی اظهار داشت: از ابتدای آغاز اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی یعنی از هشتم فروردین ماه تا روز گذشته ( بیست و نهم فروردین ماه) طبق اطلاعات ثبت شده در سامانه‌های تردد شمار میزان تردد بین‌استانی ۱۸ میلیون و ۶۷۳ هزار خودرو بوده‌است.

وی افزود: این میزان تردد در سطح شبکه جاده‌ای در بازه زمانی مذکور نسبت به مدت مشابه در سال گذشته حدود ۵۶ درصد کاهش یافته است. همچنین نسبت به همین مدت زمان در دو سال گذشته کاهش ۵۷ درصدی داشته است.

مدیر مرکز مدیریت راه‌ها سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای با بیان اینکه محدودیت‌های ترددهای بین استانی تا فردا بیست و یکم فروردین ماه ادامه خواهد داشتف گفت: از اول اردیبهشت‌ماه امکان تردد بین استانی فراهم خواهد شد. البته در برخی از استان‌ها محدودیت‌هایی برای ترددهای بین شهری هم وجود داشت که از پس فردا امکان تردد بین شهری و بین استانی برای بومی‌ها هم امکان‌پذیر می‌شود.

آشوری درباره میزان سفر در مسیرهای ورودی و خروجی تهران در این مدت اظهارداشت: در مدت زمان هشتم فروردین تا روز گذشته بیست و نهم فروردین ماه مجموع ورود و خروج خودرو از مسیرهای تهران بالغ بر ۵ میلیون و ۲۲۲ هزار تردد بوده که این میزان نسبت به مدت مشابه در سال گذشته و دو سال قبل حدود ۵۶ درصد بوده است.

وی ادامه داد: هر چند که در سطح شبکه جاده‌ای شاهد کاهش بیش از ۵۰ درصدی سفر و تردد بوده‌ایم اما مسیر کرج-تهران نسبت به سایر محورها پرترددترین جاده بوده است که البته محدودیت‌های بین استانی (تهران- البرز) در این مسیر به طورکامل اعمال نشد چراکه بسیاری از خودروهای استان البرز با پلاک تهران ثبت شده‌اند. 

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا