اصلاحیه در گزارش «زماهان»

شرکت مجتمع تولید گوشت و مرغ ماهان صورت های مالی ۳ماهه خود را اصلاح کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از(سنا)، شرکت مجتمع تولید گوشت و مرغ ماهان در اصلاحیه منتشر شده برای دوره مالی ۳ماهه منتهی به ۲۹اسفند۱۳۹۸ اعلام کرده است که دلایل تغییرات اطلاعات واقعی دوره مذکور مربوط به سود خالص شرکت در ۳ماهه منتهی به ۲۹اسفند۱۳۹۸ نسبت به دوره مشابه منتهی به ۲۹اسفند۱۳۹۷ بوده که ۴۲ درصد کاهش یافته است.

این شرکت دلایل کاهش را به شرح زیر اعلام کرده است:

– کاهش درآمد عملیاتی به میزان ۸ درصد نسبت به دوره مشابه قبل که ناشی از کاهش مقداری تولید جوجه ریزی گله های مرغ مادر به دلیل افزایش فاصله جوجه ریزی از ۲ ماه در سال ۹۷ به ۴ ماه در سال ۹۸ طبق ابلاغیه های انجمن جوجه یک روزه گوشتی است.

– افزایش بهای تمام شده به میزان ۱۳درصد شامل افزایش قیمت نهاده ها (ذرت و سویا) و هزینه های حقوق و دستمزد و سربار تولید که نهایتا منجر به کاهش سود ناخالص به میزان ۳۳ درصد شده است.

– افزایش هزینه های فروش، اداری و عمومی به میزان ۳۷ درصد ناشی از افزایش قانونی حقوق و دستمزد و تغییر سطح عمومی قیمتها به دلیل تورم بوده است.

– افزایش هزینه های مالی به دلیل دریافت تسهیلات از صندوق توسعه ملی با نرخ ۱۴ درصد است. شایان ذکر است؛ در اسفند ماه به دلیل شیوع بیماری کوید ۱۹ و کاهش چشمگیر تقاضای مصرفی گوشت مرغ به دلیل تعطیلی رستوران ها ، لغو مراسم ها، کاهش سفرها و …. و وجود مازاد عرضه ناشی از جوجه ریزی های بهمن ماه شاهد حجم عظیمی از محصول به بازار بوده که تقاضائی برای آن به دلایل فوق وجود نداشته و نهایتاً منجر به عدم تعادل در بازار و کاهش نرخ فروش شده است که این شرایط حداقل تا پایان اردیبهشت ماه تداوم خواهد داشت.

 از آنجایی که حدود ۷۰ درصد از عوامل بهای تمام شده مربوط به نهاده های تولید از جمله ذرت، سویا ، واکسن ویتامین و … است با آزاد سازی نرخ ارز و عدم تخصیص ارز نیمایی موجب افزایش بهای تمام شده تولید خواهد شد.

خروج از نسخه موبایل