صنعت، معدن، تجارت

آخرین خبر از وضعیت منطقه آزاد قشم در کرونا

با وجود اعلام وضعیت سفید در برخی مناطق استان هرمزگان، جزیره قشم فعلا در چنین وضعیتی قرار ندارد، مکان‌های گردشگری تعطیل و تورهای گردشگری پذیرفته نمی‌شود، اما منطقه به وضعیت با ثباتی رسیده است.  

به گزارش آرمان اقتصادی، از زمان شیوع ویروس کرونا و از همان ابتدای اسفند ماه سال گذشته بود که مسوولان در منطقه آزاد قشم اعلام کردند که محدودیت‌هایی را اعمال و برای کنترل وضعیت جزیره تمامی اسکله‌های گردشگری و ژئوسایت‌ها و همچنین تورهای گردشگری تعطیل شده است، چرا که به دلیل تجمع افراد می توانست فضا را برای شیوع هر چه بیشتر ویروس کرونا آماده کنند. در ادامه نیز  هتل ها، رستوران‌ها و سایر اماکن نیز تعطیل شد. 

اما اکنون بعد از گذشت بیش از دو ماه به تازگی ستاد ملی مقابله با کرونا برای تعدادی از شهرها و مناطق کشور وضعیت سفید اعلام کرد که برخی مناطق و جزایر استان هرمزگان را نیز شامل می شد اما برای جزیره قشم وضعیت سفید اعلام نشد. پیگیری آخرین وضعیت جزیره قشم از شیخ زاده -معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم- با توضیحاتی همراه بود.

شیخ زاده با اشاره به این که در کمتر از یک هفته گذشته تعداد افراد کرونا مثبت در حدود ۴۳ نفر بوده و در ثبات قرار دارد گفت که حوزه بهداشت منطقه در حال غربالگری و کنترل است و  در حال حاضر تمامی جزیره به صورت مستمر ضد عفونی و پروتکل‌های بهداشتی رعایت می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت‌های که اکنون در جزیره انجام می‌شود، توضیح داد که بخش صنعتی و تولیدی با رعایت کلیه پروتکل‌های بهداشتی فعال است اما بازارها به صورت محدود فعالیت می کنند.
شیخ زاده با اشاره به این که در حال حاضر همچنان مراکز گردشگری بسته است گفت که تورهای گردشگری هنوز پذیرش نمی‌شوند اما  این به معنی این نیست که هیچ مسافری نمی‌تواند به جزیره بیاید ولی در صورت حضور نمی توانند به مانند شرایط استاندارد از امکانات استفاده کنند و  فضای گردشگری مهیا نیست.

وی با بیان این که در حال آماده سازی پروتکل‌های بهداشتی برای فعالیت هتل‌ها، رستوارن‌ها و سایر مراکز گردشگری هستیم افزود: تمامی اقدامات  منوط به اعلام نظر ستاد مقابله با کرونا است و هر زمان که شرایط کاملا مساعد باشد این اتفاق رخ خواهد داد.

معاون گردشگری منطقه آزاد قشم  یادآور شد که در حال آماده سازی برنامه‌هایی برای برگزاری جشنواره‌های بزرگ تابستانی در جزیره هستند که بعد از ایجاد شرایط باثبات انجام می‌شود اما همه چیز بسته به این دارد که سلامت مردم در اولویت قرار داشته باشد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا