انرژی

تحویل نفت عربستان به آمریکا طولانی‌تر شد

ابرنفتکشهای حامل نفت عربستان سعودی به مقصد سواحل آمریکا به دلیل کمبود کشتیهای کوچک‌تر مورد استفاده برای انتقال نفت، محموله‌های خود را با تاخیر خالی خواهند کرد.

به گزارش آرمان اقتصادی، فعالان بازار به بلومبرگ گفتند تحویل حجم بالاتری نفت از سوی عربستان سعودی به منطقه گلف کاست آمریکا و اتکا به شمار محدودی کشتیهای کوچک‌تر از سوی خریداران برای کمک به تخلیه محموله‌ها، باعث شده است زمان انتظار طولانی‌تر شود. این تاخیر پیش از بهبود ممکن است تشدید شود.

ناوگانی از نفتکشهای حامل نفت عربستان سعودی که محصول جنگ قیمت میان ریاض و روسیه در مارس هستند، همچنان در مسیر رسیدن به آمریکا قرار دارند. عربستان سعودی در آوریل بیش از ۱۱ میلیون بشکه در روز نفت تولید کرد و محموله‌های نفت به مقصد آمریکا را با پایینترین قیمت چند سال اخیر عرضه کرد.

همچنین بخوانید

به گفته پتیر سند، تحلیلگر کشتیرانی در گروه صنعتی بیمکو، حدود یک ماه قبل ۱۸ ابرنفتکش از عربستان سعودی به مقصد خلیج مکزیکو حرکت کردند در حالی که تنها هفت کشتی مشاهده شده‌اند. این موضوع تعجبی ندارد و مدتی طول خواهد کشید تا محموله ابرنفتکشها در منطقه گلف کاست تخلیه شود و انتظار می‌رود نفت عربستان با اندکی تاخیر به آمریکا برسد.

به گفته استفن ولف، مدیر نفت خام در شرکت مشاوره “انرژی اسپکتس”، معمولا چهار تا شش روز زمان می‌برد تا محموله ابرنفتکشها که ‌دو میلیون بشکه ظرفیت دارند، تخلیه شود. خریداران در آمریکا معمولا سه کشتی به ظرفیت ۶۰۰ هزار بشکه در روز یا کشتیهای سبک‌تر را برای تکمیل فرآیند تخلیه محموله کرایه می‌کنند.

اما از اواخر آوریل سه کشتی حامل نفت عربستان سعودی پس از رسیدن به مقصد آمریکا ناچار شده‌اند بیش از یک هفته منتظر بمانند تا محموله‌شان تخلیه شود.

تقاضای فزاینده برای کشتیهای سبک نرخ کرایه آنها را افزایش داده است و قیمت هر سفر آنها در ماه جاری ۵۰ هزار دلار افزایش پیدا کرده و به ۳۵۰ هزار دلار صعود کرده است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، هنوز ۲۰ ابرنفتکش دیگر حامل نفت عربستان سعودی وجود دارند که قرار است تا پایان ژوئن به آمریکا برسند. چشم انداز محموله‌های بیشتر ممکن است هزینه کشتیهای سبک را بیشتر افزایش دهد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا