بین الملل

کرونا شاخص تجارت کالای سازمان تجارت جهانی را منفی کرد

سازمان تجارت جهانی اعلام کرد با توجه به این که شاخص تجارت کالای این سازمان به پایین‌ترین سطح تاریخ خود رسیده است، احتمالاً در ۶ ماه ابتدایی امسال تجارت جهانی با افت شدیدی روبرو خواهد شد. 

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از راشاتودی، سازمان تجارت جهانی اعلام کرد با توجه به اینکه شاخص تجارت کالای این سازمان به پایین‌ترین سطح تاریخ خود رسیده است، احتمالاً در ۶ ماه ابتدایی امسال تجارت جهانی با افت شدیدی روبرو خواهد شد.

شاخص تجارت سازمان تجارت جهانی، که به طور لحظه به لحظه اطلاعاتی در مورد میزان تجارت جهانی ارائه می‌کند، از ۹۵.۵ واحد در ماه فوریه، به ۸۷.۶ واحد در ماه آوریل افت کرد که این نشان‌دهنده سقوط شدید جریان تجارت کالا است. در حالی که ارقام پایین‌تر از ۱۰۰ واحد این شاخص نشان‌دهنده افت تجارت هستند، رقم کنونی شاخص پایین‌ترین رقم آن از تاریخ ایجاد این شاخص در جولای ۲۰۱۶ تا کنون است.

سازمان تجارت جهانی در بیانیه خود اعلام کرد: رقم کنونی شاخص منعکس‌کننده فاز ابتدایی شیوع ویروس کرونا در ماه آوریل است و هنوز بدترین اثر آن منعکس نشده است.

دابلیوتی‌او در گزارش خود پیش‌بینی کرد که بسته به مدت زمان ماندگاری پاندمی ویروس کرونا و واکنش کشورها در برابر آن، تجارت کالا در سال ۲۰۲۰ بین ۱۳ تا ۳۲ درصد آب خواهد رفت.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا