اقتصاد کلان

نرخ تورم عربستان ۱.۳ درصد شد

متوسط شاخص بهای مصرف‌کننده در بزرگترین اقتصاد جهان عرب تا پایان ماه آوریل به ۱.۳ درصد رسید که ۰.۲ درصد کمتر از رقم بازه مشابه منتهی به ماه قبل و کمترین تورم ثبت شده سه ماه اخیر این کشور بوده است.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از تریدینگ اکونومیکس، در بین بخش های مختلف، بیشترین تورم مربوط به بخش مواد غذایی و نوشیدنی با ۶.۱ درصد بوده است و پس از این بخش، رستوران و هتلداری با ۰.۸ درصد و فرهنگ و آموزش با ۰.۷ درصد قرار دارند. از طرف دیگر کمترین تورم مربوط به ارتباطات با منفی ۰.۶ درصد بوده است و پس از این بخش، لوازم منزل با منفی ۰.۵ درصد و حمل و نقل با منفی ۰.۴ درصد قرار دارند.

بر مبنای ماهانه، نرخ تورم عربستان در ماه آوریل منفی ۰.۱ درصد اندازه گیری شده است که نسبت به ماه قبل ۰.۲  درصد کاهش پیدا کرده است. متوسط نرخ تورم عربستان در بازه زمانی ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۹ معادل ۲.۴۶ درصد بوده است که بالاترین رقم ثبت شده مربوط به ژوئیه ۲۰۰۸ با ۱۱.۱ درصد و کمترین تورم ثبت شده مربوط به فوریه ۲۰۱۹ با منفی ۲.۲ درصد بوده است.

همچنین بخوانید

از سوی دیگر متوسط تورم در دوازده ماه منتهی به آوریل در  اتریش به ۱.۶ درصد کاهش یافت که ۰.۲ درصد کمتر از تورم ثبت شده در بازه مشابه منتهی به ماه قبل بوده است.

در بین بخش های مختلف، بیشترین تورم مربوط به بخش رستوران و هتلداری با ۳.۱ درصد بوده است و پس از این بخش، مواد غذایی و نوشیدنی با ۲.۶ درصد و فرهنگ و آموزش با ۲.۲ درصد قرار دارند. از طرف دیگر کمترین تورم مربوط به حمل و نقل با منفی ۱.۶ درصد بوده است. 

بر مبنای ماهانه، نرخ تورم اتریش در ماه آوریل  صفر درصد اندازه گیری شده است که نسبت به ماه قبل ۰.۳ درصد کاهش پیدا کرده است. متوسط نرخ تورم اتریش در بازه زمانی ۱۹۵۸ تا ۲۰۱۹ معادل ۳.۲۳ درصد بوده است که بالاترین تورم ثبت شده مربوط به تورم ۱۰.۲ درصدی سپتامبر ۱۹۷۴ و کمترین تورم ثبت شده مربوط به مارس ۱۹۵۹ با منفی ۳ درصد بوده است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا