وزیر نیرو از تصفیه‌خانه آب شماره ۲ اهواز بازدید کرد

وزیر نیرو از تصفیه‌خانه آب شماره ۲ اهواز بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، حمید چیت چیان به همراه معاون عمرانی، مدیریت ستاد بحران و پدافندغیرعامل و مدیر نظارت بر روشهای بهبود آب شرکت مهندسی آب آبفا کشور از تصفیه خانه آب شماره ۲ اهواز بازدید کرد.

شهاب دشت بزرگی، مدیر تصفیه‌خانه آب شماره دو اهواز در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تصفیه‌خانه شماره ۲ اهواز در دو فاز طراحی شد که فاز اول آن در سال ۱۳۵۷ احداث شد.

وی افزود: در آن زمان این تصفیه‌خانه به ۱۲ فیلتر تجهیز شد و به دلیل آنکه اهواز در شرایط جنگ به سر می‌برد، آب به صورت ته‌نشین تصفیه و در شهر توزیع می‌شد.

دشت بزرگی تصریح کرد: در سال ۱۳۶۱ به دلیل رشد جمعیت اهواز، طراحی فاز دوم این تصفیه‌خانه آغاز شد و در سال ۶۵ فاز دوم به طور کامل به بهره‌برداری رسید که حدودا سه چهارم آب اهواز را تأمین می‌کرد.

وی عنوان کرد: در حال حاضر این تصفیه‌خانه بیش از ۷۵ درصد از آب اهواز را تأمین می کند.   کارشناسان فنی این تصفیه خانه نیز در این راستا به صورت سه شیفت مشغول خدمت رسانی به مردم اهواز هستند.

دشت بزرگی گفت: در این تصفیه‌خانه آب خام به وسیله هشت پمپ سانتریفیوژ که دبی هر پمپ  ۴۱۲۵ متر مکعب بر ساعت است، به وسیله خطوط انتقال ۱۴۰۰ (به مسافت دو کیلومتر) وارد تصفیه‌خانه می‌شود.

وی تصریح کرد: پس از ورود آب به تصفیه‌خانه، آب تصفیه پس از ته‌نشینی به وسیله ۶ پمپ سانتریفیوژ وارد شبکه توزیع آبرسانی می‌شود که دبی هر کدام از این پمپ‌ها سه هزار و ۱۲۵ متر مکعب است.

انتهای پیام

منبع:ایسنا
خروج از نسخه موبایل