امور زیربناییراه و ساختمان

حداکثر افزایش اجاره بها در تهران ۲۵ درصد اعلام شد/ به هیچ وجه موافق ساخت خانه‌های کم‌متراژ نیستم

به گفته وزیرراه و شهرسازی حداکثر اجاره بها در تهران ۲۵ درصد و در سایر شهرها ۲۰ درصد خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،‌ محمد اسلامی در حاشیه مراسم امضای تفاهم نامه همکاری دبیرخانه شورای عالی منطقه آزاد و منطقه ویژه درباره تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا درباره اجاره گفت: ستاد ملی مبارزه با کرونا در اردیبهشت مصوبه صادر کرد که در آن مدت اجاره دو ماه تمدید شد و امروز هم مصوبه در این زمینه اعلام شد به طوری که تمامی قرارداد اجاره تا سه ماه بعد از پایان شرایط کرونا و اعلام عادی شدن وضعیت سلامت کشور توسط وزارت بهداشت  تمدید شود.

وی ادامه داد: همچنین حداکثر افزایش نرخ اجاره در تهران ۲۵ درصد و در سایر شهرها ۲۰ درصد است و مالکان حق افزایش اجاره بیش از این نرخ را ندارند.

اسلامی گفت: این مصوبه دارای چند تبصره است به طوری که چنانچه مستاجران تکالیف خودشان را در اجرا نکنند دادگاه‌ها حکم را صادر و  باید  مستاجر ظرف دو ماه تخلیه کند و چنانچه مالک به صورت رسمی واحد خود را فروخته باشد مستاجر ۲ ماه بعد از اعلام رسمی می‌تواند واحد را تخلیه کند و سومین و مهمترین تبصره آن است که تمامی معاملات باید در سامانه ثبت اسناد املاک و مستغلات کشور ثبت شود متقاضیان باید کد رهگیری را دریافت کنند و اگر خارج از بنگاه معامله‌ای را منعقد می‌ شود باید حتماً کد رهگیری را اخذ کنند.

 وی با بیان اینکه از امروز تمامی معاملات املاک و مستغلات ثبت رسمی باید شود و متقاضیان باید کد رهگیری را دریافت کنند، گفت: بسته دیگر حمایتی در مرحله بعد در ستاد ملی مبارزه با کرونا تصمیم می‌شود که مربوط به تولید و عرضه مسکن است. اسلامی با اشاره به اینکه تمامی مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا برای تمامی بخش‌ها لازم الاجرا اجرا است ادامه داد: با توجه به شرایط خاصی که در کشور وجود دارد و قیمت‌ها در حوزه اجاره و خرید و فروش تغییر کرده است و با توجه به اینکه برخی از سیاست‌های قوه قضاییه و برخوردهای قضایی ممکن است التهاب آفرین باشد بنابراین تنظیم‌گری مقررات در این بخش به گونه‌ای صورت گرفته که به جامعه آرامش دهیم و برخورد قضایی در این زمینه صورت نگیرد.

 وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: دادگاه به هیچ عنوان حکم تخلیه نمی‌دهد و این خود ابزارهای اجرایی برای این مصوبه است.

  وزیر راه و شهرسازی همچنین  درباره ساخت خانه‌های کوچک متراژ هم گفت: من به هیچ عنوان موافق طراحی این واحدهای مسکونی نیستم و سیستم الگوی مسکن ما زیر ۷۵ متر است و اگر این شخص این ادعا را مطرح می‌کند وزارت راه و شهرسازی برنامه برای ساخت این واحدها را ندارد.

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا