اقتصاد کلان

افزایش عجیب قیمت سکه در بازار

با وجود کاهش نرخ دلار و اونس جهانی، قیمت انواع سکه در بازار افزایش یافت.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، در بازار امروز (سه‌شنبه) هر گرم طلای ۱۸ عیار ۸۷۲ هزار و ۶۱۲ تومان در طلافروشی‌ها معامله می‌شود که نشانگر افزایش ۲۰ هزار تومانی نسبت به دیروز است. این در حالی است که در بازار جهانی، آخرین قیمت هر اونس طلا به ۱۷۶۸ دلار رسیده که نشانگر کاهش ۴ دلاری نسبت به دیروز است.

در همین حال قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح جدید با افزایش۳۰۰ هزار تومانی ۹ میلیون و ۸۰ هزار تومان، سکه تمام طرح قدیم با افزایش۲۵۰ هزار تومانی نسبت به دیروز هشت میلیون و ۶۵۰ هزار تومان، قیمت نیم‌سکه نیز چهار میلیون و ۵۵۰  هزار تومان (۱۱۰ هزار تومان بیشتر از دیروز) و قیمت ربع سکه دو میلیون و ۵۲۰ هزار تومان (۷۰ هزار تومان بیشتر از دیروز) بوده است.

همچنین بخوانید

بر اساس اعلام اتحادیه طلا و جواهر تهران، سکه گرمی هم با افزایش ۵۰ هزار تومانی یک میلیون و ۳۵۰ هزار تومان فروخته می‌شود.

افزایش قیمت سکه از آن نظر عجیب می‌رسد که معمولا متناسب با قیمت اونس جهانی و همچنین نرخ دلار قیمت‌گذاری می‌شود و امروز نرخ هر دو مورد نیز کاهشی بوده است.

همچنین امروز صرافی‌های بانکی هر دلار آمریکا را به قیمت ۱۸ هزار و ۹۰۰ تومان می‌خرند و معادل ۱۸ هزار و ۹۹۰ تومان می‌فروشند که نرخ خرید دلار در مقایسه با  معاملات روز گذشته ثابت بوده اما نرخ فروش دلار معادل ۶۰ تومان کاهش یافته است. همچنین، این صرافی‌ها هر یورو را معادل ۲۱ هزار تومان می‌خرند و به قیمت ۲۱ هزار و ۱۰۰ تومان نیز می‌فروشند که نرخ خرید و فروش یورو نسبت به دیروز ثابت مانده و تغییری نکرده است.

علاوه براین، بانک‌ها نیز امروز هر دلار آمریکا را به قیمت ۱۸ هزار تومان و هر یورو را معادل ۲۰ هزار تومان می‌خرند که در مقایسه با روز گذشته کاهش یافته است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا