بین الملل

شدیدترین سقوط ۵ سال اخیر نرخ دستمزد واقعی در ژاپن

انتشار داده‌های دولتی روز سه‌شنبه نشان داد تحت تاثیر فشار ناشی از پاندمی کرونا، نرخ دستمزد واقعی ژاپن با در نظر گرفتن تورم، در ماه می با بدترین سقوط خود در حدود ۵ سال گذشته روبرو شده است.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، انتشار داده‌های دولتی روز سه‌شنبه نشان داد نرخ دستمزد واقعی ژاپن با در نظر گرفتن تورم، در ماه می با بدترین سقوط خود در حدود ۵ سال گذشته روبرو شده است. این نشانه‌ای دیگر از تنش‌های شدیدی است که به علت پاندمی کرونا به بازار کار این کشور وارده می‌شود.

سومین اقتصاد بزرگ جهان در ۳ ماهه منتهی به ژوئن با بدترین رکود اقتصادی بعد از جنگ جهانی خود روبرو شده است و اقتصاددانان انتظار دارند با شوک بزرگی که به علت محدودیت‌های قرنطینه‌ای مبارزه با شیوع کرونا به تقاضا وارد شده است، اقتصاد ژاپن بیش از ۲۰ درصد در این دوره آب رفته باشد.

داده‌های وزارت کار نشان داد نرخ دستمزد واقعی که شاخص مهمی از قدرت خرید خانوارهای ژاپن است در ماه می ۲.۱ درصد نسبت به ماه گذشته سقوط کرد. این پس ز سقوط ۲.۸ درصدی در ژوئن ۲۰۱۵ بدترین سقوط ۵ سال اخیر به حساب می‌آید.

یکی از مقامات وزارت کار ژاپن گفت: تأثیرات منفی ناشی از پاندمی کرونا باعث شده تا پرداخت‌های بابت اضافه‌کاری کاهش یابد که این موجب کاهش شدید نرخ دستمزد واقعی شده است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا