صنعت، معدن، تجارت

مشکل تولید سوخت کم سولفور برای کشتی‌های ایرانی حل شد

مدیرکل ایمنی و حفاظت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه ماهانه ۱۵ هزار تن سوخت کم گوگرد تولید می‌شود، گفت: ناوگان دریایی ایران کمبودی از بابت تأمین سوخت کم گوگرد داخلی ندارد.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، نادر پسنده در مورد آخرین وضعیت سوخت تولید سوخت کم گوگرد و تأمین نیاز ناوگان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و شرکت ملی نفتکش توسط پالایشگاه‌های داخلی کشور، اظهار کرد: با پیگیری سازمان بنادر و دریانوردی و تلاش مسئولان شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران، در حال حاضر ماهانه بیش از ۱۵ هزار تن سوخت مورد نیاز شرکت‌های کشتیرانی و نفتکش در بخش سوخت کم گوگرد از سوی یکی از پالایشگاه‌های کشور تولید و از طریق بورس به شرکت‌های کشتیرانی واگذارمی شود؛ این ظرفیت تا ۸۰ هزار تن به صورت ماهانه و برای تمام خطوط کشتیرانی قابل افزایش است.

به گفته مدیرکل ایمنی و حفاظت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی، با توجه به طرح توسعه یکی از پالایشگاه‌های کشور، ظرفیت شکل گرفته برای تولید سوخت کم گوگرد به بیش از ۲ میلیون تن تولید سالانه افزایش پیدا می‌کند.

پسنده تأکید کرد: در حال حاضر ناوگان دریایی جمهوری اسلامی ایران، کمبودی از بابت تأمین سوخت کم گوگرد داخلی ندارد و این سوخت به میزان مورد نیاز در اختیار شرکت‌های کشتیرانی قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه میزان سوخت تولید شده برای هر میزان از توسعه و رونق حمل و نقل دریایی کشور است، گفت: اگر در آینده جهشی در حوزه و بازار حمل و نقل دریایی داشته باشیم سوخت کم گوگرد می‌تواند نیاز به وجود آمده را به صورت کامل پوشش دهد و در عین حال از آن در صنعت بانکرینگ (سوخت رسانی) استفاده کرد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا