امور زیربناییراه و ساختمان

پرداخت وام ودیعه مسکن به واجدان شرایط در هفته آینده/ همکاری ۱۵ بانک در پرداخت تسهیلات به مستاجران

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی با اعلام این مطلب که ۱۵ بانک پرداخت تسهیلات وام ودیعه مسکن برعهده خواهند گرفت از پرداخت آن نهایتا تا هفته آتی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، پروانه اصلانی در خصوص جزئیات پرداخت وام ودیعه مسکن به مستاجران واجد شرایط، بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا، اعلام کرد: مقدمات پرداخت وام ودیعه مسکن که شامل شناسایی و ثبت نام متقاضیان واجد شرایط استفاده از این تسهیلات بوده توسط وزارت راه و شهرسازی انجام شده است.

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی ادامه داد: هم اکنون اسامی واجدان شرایط دریافت وام ودیعه مسکن به بانک‌ها اعلام شده است و پیش‌بینی می‌شود با برنامه‌ریزی‌هایی که انجام گرفته در هفته جاری و یا نهایتا هفته آینده، پرداخت وام ودیعه مسکن به مستاجران واجد شرایط آغاز شود.

اصلانی افزود: ۱۵ بانک از جمله بانک‌های ملت، ملی، سپه، صادرات، پرداخت این تسهیلات را برعهده خواهند گرفت و متقاضیان واجد شرایط می توانند با اعلام قبلی برای دریافت این تسهیلات در زمان اعلام شده به بانک‌ها مراجعه کنند.

وی با یادآوری این مطلب که وام ودیعه مسکن در تهران ۵۰ میلیون تومان، در سایر کلانشهرهای بالای یک میلیون نفر جمیعت از جمله مشهد، اصفهان، کرج، شیراز، تبریز، قم، اهواز و کرمانشاه ۳۰ میلیون تومان و سایر شهرها ۱۵ میلیون تومان است، توضیح داد: سقف وام ودیعه مسکن طبق اعلام رسمی پرداخت می شود مگر آنکه متقاضیان خود درخواست مبلغی پایین‌تر را داشته باشند.

اصلانی گفت: وزارت راه و شهرسازی ثبت نام کنندگان وام ودیعه مسکن واجد شرایط را به بانک های پرداخت کننده معرفی کرده است. بانک ها ظرف چند روز آینده پرداخت وام ودیعه مسکن را آغاز خواهند کرد.

وی اعلام کرد: هنوز پرداخت ها آغاز نشده است اما پیش‌بینی می‌شود وام ودیعه مسکن با هماهنگی بانک‌ها طی این هفته و یا نهایتا هفته آتی به واجدان شرایط، پرداخت شود.

گفتنی است، گروه‌های مشمول دریافت تسهیلات وام ودیعه مسکن، کارگران و حقوق‌بگیران ثابت با اولویت ازدواج‌های جدید و خانواده‌های پنج نفر و بیشتر، مشمولان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور، و همچنین زنان سرپرست خانوار هستند. همچنین شرایط لازم برای دریافت تسهیلات شامل داشتن فرم ج سبز در سامانه وزارت راه و شهرسازی، نداشتن سابقه مالکیت از سال ۱۳۸۴ به بعد، متاهل یا سرپست خانوار بودن، داشتن سابقه پنج سال سکونت در شهر مورد تقاضا، و اجاره نامه رسمی یا اجاره نامه ثبت شده در سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات و کد رهگیری است.

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

‫۲ دیدگاه ها

  1. ۵ ماه از سال ۹۹ گذشت نه وزیر استعفا داد و نه مشکل مردم و به خصوص مستاجرین حل شد و نه دولت عزم جدی برای حل مشکل داشته و نه مجلس قانونی برای جلوگیری از تورم و افزایش ۴ برابری اجاره تصویب کرد این یعنی که خود دولت مسبب گرانی و تورم هست بانکها پولهای مردم رو گرفتن و با خرید خانه و زمین و ملک و غیره سرمایه گذاری کردند برای جلوگیری از ورشکستگی خودشون ارزش ملک رو تا ۴ برابر به صورت کاذب بردند بالا حالا این وسط قشر ضعیف و متوسط مستاجر اجاره نشین هم بیچاره شدند به خودشون مربوطه ظاهرا دولت هیچ وظیفه ای برای تامین این مهمترین نیاز جامعه نداره و فقط به فکر خودشه تمام مسئولین چند تا خونه دارند خودشون تو املاک سازمانی دولتی که با توجه به پست و مقامشون داده شده ساکن هستند چند تا ویلا و زمین غیره هم دارند فقط به فکر چند برابر کردن ملک و املاک و دارایی های خودشون هستند اصلا درک نمیکنن اجاره نشینی یعنی چه یه مدت پست و مقامی با حقوق نجومی میگیرن و بعد هم پست بهتر اگر تو این هشت سال به جای وزیر مسکن و شهرسازی هیچ کس متولی مسکن نبود نه این حقوق های نجومی داده شده بود و نه اوضاع مسکن به این روز میوفتاد این همه از امکانات دولتی و حقوق و امکانات دولتی استفاده کردن چه گلی به سر مردم و ملت ایران زدن جز اینکه به فکر بساز بفروشی های خودشون و زدوبند های خودشون بودن کاری کردن اصلا یه خونه محض رضای خدا برای مردم ساختن یه زمین دادن به ۱۰ نفر که خودشون بسازند همش حرف و وعده الکی و دروغ عمل هیچی دروغ بسه حداقل انصاف داشته باشید استعفا بدید کار رو به کاردان بسپارید تا برای رضای خدا کاری برای مردم انجام بده کجای دنیا اینجوریه؟؟؟!!!!

  2. سلام
    از زمان ثبت نام تا امروز حداقل یک روز درمیان به بانک ملت شعبه نارمک شمالی مراجعه کردم و هر دفعه بهم گفتن بخشنامه برای پرداخت برای ما هنوز نیامده امروز که مراجعه کردم رئیس بانک گفت مهلت ثبت نام تمام شده آخه این چه کاری هست به نظر شما این کار نامردی نیست الان باید چیکار کنم با این همه بدهکاری

دکمه بازگشت به بالا