ایده‌های برتر حوزه کاهش تبخیر آب‌های سطحی معرفی می‌شوند

برگزیدگان رویداد "کاهش تبخیر آب‌های سطحی" که با حمایت ستاد توسعه فناوری‌های آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری برگزار شد، در روز ۲ شهریورماه معرفی می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، تبخیر سطحی از دیرباز یکی از مشکلات اساسی برای منابع ذخیره آب بوده است و متخصصان و محققان همواره به دنبال روش‌هایی بوده‌اند تا بتوانند اثرات این پدیده را کاهش دهند و در حال حاضر مدرن‌ترین فناوری‌ها در زمینه جلوگیری از تبخیر آب سدها در کشورهای صنعتی به کار گرفته می‌شوند.

در همین راستا یکی از شتابدهنده‌های تخصصی حوزه آب با همکاری ستاد توسعه فناوری‌های آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری قصد دارد در قالب اجرای یک برنامه شتاب‌دهی نسبت به شناسایی، معرفی، توسعه و تجاری‌سازی فناوری‌های مرتبط با کاهش تبخیر آب‌های سطحی اقدام کند.

آموزش تیم‌های فناور، ایجاد و رشد فناوری‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه توسعه فناوری‌های آب از اهداف اصلی این برنامه است.

بر این اساس در دی ماه سال گذشته فراخوان پذیرش ایده‌ها و طرح‌های فناورانه این رویداد با عنوان «رویداد کاهش تبخیر آب‌های سطحی»  به مراکز، سازمان­‌ها و موسسات سراسر کشور ارسال و پس از ارزیابی طرح­‌ها و ایده‌­های ارسال شده توسط افراد متخصص، ۳ تیم برگزیده انتخاب شد.

بر اساس اعلام معاونت علمی، مراسم اختتامیه این رویداد در روز ۲ شهریور ماه سال جاری در محل صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار و از برگزیدگان این رویداد تقدیر می‌شود.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

خروج از نسخه موبایل