ثبت رکورد تاریخی اس‌اندپی۵۰۰ /ضرر ناشی از کرونا کاملا جبران شد

شاخص اس‌اندپی ۵۰۰ به ریکاوری خارق‌العاده خود از سقوط شدیدی که به واسطه پاندمی کرونا رخ داده بود، ادامه داد و با جبران کامل همه ضررهای این دوره، رکورد تاریخی خود را شکست.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، در پایان معاملات روز سه‌شنبه آمریکا (بامداد چهارشننبه به وقت تهران) شاخص اس‌اندپی ۵۰۰ به ریکاوری خارق‌العاده خود از سقوط شدیدی که به واسطه پاندمی کرونا رخ داده بود، ادامه داد و با جبران کامل همه ضررهای این دوره از رکورد تاریخی قبلی خود (مربوط به ماه فوریه) هم بالاتر رفت.

اخبار اقتصادی خوب از شرکت‌ها و رشد فراتر از انتظار سهام تکنولوژی در معاملات دیشب، باعث تقویت شاخص‌های سهام شد.

شاخص گسترده بازار آمریکا، اس‌اندپی ۵۰۰ با ۰.۲ درصد افزایش در پایان معاملات دیشب در ۳,۳۸۹.۷۸ واحد بسته شد که بالاترین سطح در تاریخ معاملات آمریکا است.

این شاخص با رسیدن به ۳,۳۹۵.۰۶ واحد در اواسط معاملات دیروز، رکورد میان‌جلسه‌ای جدیدی هم به ثبت رساند.

این رکوردزنی در حالی انجام شد که شاخص اس‌اندپی بیش از ۱ هفته بود که به سطح رکوردی خود بسیار نزدیک شده و حول آن نوسان می‌کرد. با این اتفاق یک دوره جدید بازار گاوی (بول مارکت: دوره‌ای که تغییرات بازار روند صعودی دارد. در مقابل آن بازار خرسی یا بِر مارکت است که روند تغییرات بازار نزولی است).

کتمپوزیت نزدک هم با ۰.۷ درصد رشد رکورد تاریخی جدیدی به ثبت رساند و ۱۱,۲۱۰.۸۴ واحدی شد؛ اما میانگین صنعتی داوجونز ۶۶.۸۴ واحد یا ۰.۲ درصد افت کرد و در ۲۷,۷۷۸.۰۷ واحد بسته شد.

در آغاز امسال شاخص اس‌اندپی با سقوطی بیش از ۳۰ درصدی نسبت به رکورد ماه فوریه خود روبرو شده بود.

منبع

مهر

خروج از نسخه موبایل