صنعت، معدن، تجارت

ابلاغ ۲ ماموریت معدنی به شرکت مشترک ایران و گینه

رئیس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، ۲ ماموریت معدنی به شرکت مشترک ایران و گینه ابلاغ کرد.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، خداداد غریب پور، در نشست با سفیر ایران در گینه، خطاب به مدیرعامل جدید شرکت مشترک ایران و گینه، گفت: با توجه به راه اندازی طرح‌های جدید آلومینیوم و نیاز این کارخانه‌ها به پودر آلومینا، باید وضعیت اجرایی طرح بوکسیت کشور گینه کوناکری به سرعت تعیین تکلیف شود.

وی افزود: ایران امتیاز بهره‌برداری از معادن بوکسیت دابولا و توگه در گینه کوناکری را در اختیار دارد و برای مطالعات و اکتشافات بوکسیت به منظور حمل آن به ایران، تاکنون حدود ۲۰ میلیون دلار سرمایه گذاری کرده است.

رئیس هیئت عامل ایمیدرو با اشاره به مأموریت دوم مدیرعامل جدید شرکت مشترک ایران و گینه، تصریح کرد: شناسایی معادن گینه از نظر نوع ماده معدنی به ویژه سنگ آهن، ذخایر و عیار آن‌ها و سپس معرفی آن‌ها به سرمایه گذاران و شرکت‌های بزرگ ایرانی ذینفع، مأموریت دیگر این شرکت است.

به گفته این مقام مسؤول با توجه به کاهش ذخایر معادن موجود، شرکت‌های فرآوری مواد معدنی در کشور در آینده نزدیک نیاز به واردات مواد اولیه دارد و از این رو، ایمیدرو درصدد است از معادن گینه به عنوان فرصتی برای تأمین مواد معدنی مورد نیاز کارخانه‌های داخلی استفاده کند.

محمدحسین میرزا آقایی، سفیر ایران در گینه در این جلسه، آمادگی خود را برای توسعه همکاری با ایمیدرو جهت استفاده از ظرفیت‌های معدنی کشور گینه کوناکری اعلام کرد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا