صنعتصنعت، معدن، تجارت

پیشگامی ایدرو برای حمایت از تولید تلفن همراه داخلی

معاون وزیر ورئیس هیات عامل  سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در نشست هماهنگی و بررسی الزامات تولید گوشی های تلفن همراه در کشور
گفت:  با توجه به اهمیت فزاینده عرصه فناوری اطلاعات و صنایع مرتبط ، این سازمان برای حمایت از تولید تلفن های همراه با ایفای نقش به هم رسانی ، توسعه ای و تسهیل گرانه  خود پیشگام خواهد بود.

معاون وزیر ورئیس هیات عامل  سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در نشست هماهنگی و بررسی الزامات تولید گوشی های تلفن همراه در کشور که با حضور سید ستار هاشمی معاون فناوری و مدیران وزارت ارتباطات برگزار شد ، با اشاره به نقش تاریخی و پیشرو ایدرو در حمایت از صنایع بزرگ کشور در نیم قرن اخیر گفت:  با توجه به اهمیت فزاینده عرصه فناوری اطلاعات و صنایع مرتبط ، این سازمان برای حمایت از تولید تلفن های همراه با ایفای نقش به هم رسانی ، توسعه ای و تسهیل گرانه  خود پیشگام خواهد بود.

امیر بیات واقع نگری در سرعت تحولات این عرصه و ضرورت ایجاد مراکز تحقیق و توسعه روزآمد برای موفقیت طرح تولید تلفن های همراه داخلی را درکنار بهره گیری از ظرفیت تمام متخصصان و تولید کنندگان قطعات ضروری برشمرد و تاکید کرد با توجه به طبقه بندی های مختلف این محصول ، ایدرو مصمم است با هم افزایی سایر بخش ها به ویژه وزارت ارتباطات در فاز نخست این طرح مشارکت و تسهیل گری لازم برای تولید گوشی های تلفن همراه کلاسیک و قابلیت دار   ( Feature Phones)  را عملیاتی کند .

به گفته بیات همچنین ایدرو مطالعات برای تولید گوشی های هوشمند تلفن همراه به صورت قطعات منفصله اعم از SKD  و  CKD ، از طریق به همرسانی فعالان داخلی با شرکای آسیایی توانمند را آغاز نموده است .

سید ستار هاشمی معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات نیز در این دیدار ضمن اعلام آمادگی کامل این وزارتخانه در مسیر همگامی با این طرح اظهار داشت : وزارت ارتباطات  ،از طریق مشارکت  اپراتورها ، تدابیر تعرفه ای و.. کلیه ظرفیت های قانونی خود را در طرح تولید داخل گوشی های تلفن همراه با هدف افزایش سهم بازار تولیدکنندگان بومی ،ارتقاء توان داخلی ، اشتغال زایی و حرکت به سمت بالاتر این صنعت را به کار خواهد بست.

هاشمی با اشاره به نقش غیر قابل انکار فناوری ارتباطات و اطلاعات و ابزار های هوشمند آن بهره گیری از مطالعات امکان سنجی همه جانبه و روز آمد ، شناخت دقیق ابعاد بازار و احترام به حقوق مصرف کنندگان  در کنار خودباوری و اهتمام به ارتقاء توان داخلی در این عرصه مهم را از ضرورت ها و اولویت های وزارت ارتباطات برای پشتیبانی از تولید داخلی گوشی های تلفن همراه برشمرد.

در این دیدار همچنین حمید بازارگان معاون صنایع پیشرفته ایدرو گزارشی از آخرین مطالعات طرح ارائه نمود.

منبع

ایدرو

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا