امور زیربناییتعاون و اشتغال

مرحله پنجم پرداخت اشتغال پایدار روستایی از ۲ روز پیش آغاز شد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: مرحله پنجم پرداخت اشتغال پایدار روستایی را از دو روز پیش آغاز کردیم.

به گزارش آرمان اقتصادی، محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی صبح امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت وزیران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: همانطور که امروز رئیس‌جمهور در جلسه دولت به استحضار مردم رساند ما مرحله پنجم پرداخت اشتغال پایدار روستایی را از دو روز پیش آغاز کردیم. حدود ۸ هزار میلیارد تومان منابع در اختیار چهار بانک عامل توسعه و تعاون، کشاورزی، پست بانک و صندوق کارآفرینی امید برای پرداخت تسهیلات به کلیه متقاضیان در نوبت وام های اشتغال پایدار روستایی قرار گرفت.  

وی عنوان کرد: بنابراین ۱۲ هزار میلیارد تومان پرداختی گذشته با ۲۰ هزار میلیارد تومان منابع از محل یک و نیم میلیارد منابع در اختیار صندوق توسعه ملی خواهیم داشت. تا کنون ۱۳۵ هزار فعالیت اقتصادی از محل این منابع در سطح کشور به اجرا در آمده است.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: از محل اجرای منابع علاوه بر اشتغال ۲۲۰ هزار نفری که تاکنون به وجود آمده است، به غیر از مرحله بوم‌گردی که در شرایط کرونا با مشکلاتی مواجه شد بقیه براساس پایش استانداران در سطح کشور، به کار خود ادامه دادند و بخشی از آنها حتی بازپرداخت تسهیلاتی‌شان آغاز شده است. امیدواریم بتوانیم پرداخت تسهیلات را به صورت چرخشی ادامه بدهیم.

شریعتمداری افزود: اقدام مهم دیگری در روز ملی روستا کلید زده شد. صندوق بیمه اجتماعی روستاییان، کشاورزان و عشایر عزیز کشور ما از قبل از دولت تدبیر و امید جمعا ۶۵۴ هزار بیمه شده و مستمری بگیر داشت که این میزان در دوره دولت تدبیر و امید به یک میلیون و ۲۷۸ هزار افزایش پیدا کرد.

وی افزود: با توجه به اینکه منابع اولیه در پیوستن به این صندوق از طریق خود بیمه شده باید پرداخت می‌شد و برخی از ساکنان روستا توانایی پرداخت نداشتند بنابراین دولت سهم بیمه خود و روستاییان را به میزان هزار و ۴۲۵ میلیارد تومان تقبل کرد.

وزیر تعاون تصریح کرد: به این ترتیب ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار بیمه شده جدید به  مجموعه بیمه شدگان صندوق بیمه اجتماعی عشایر اضافه خواهد شد و جمع افراد بیمه شده را به ۲۸۰۰ نفر در سطح روستاها خواهد رساند. به میزان مستمری بگیران، ۱۱۲ هزار نفر افزوده شده و مجموعه سرانه همه بیمه‌شدگان در صندوق بیمه تامین اجتماعی امروز به ۸۰ میلیون تومان افزایش یافته است. بنابراین صندوق بیمه اجتماعی عشایر و روستائیان پایدارترین صندوق بیمه اجتماعی کشور است‌.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا