صنعت، معدن، تجارت

تجارت مسکو و پکن تحت تأثیر کرونا قرار نگرفته است

سفیر روسیه در چین اعلام کرد که حجم تجارت بین روسیه و چین تحت تاثیر بیماری کرونا قرار نگرفته است و می تواند در سال جاری میلادی به سطح ۱۱۰ میلیارد دلار سال گذشته برسد.

به گزارش آرمان اقتصادی، آندری دنیسوف، سفیر روسیه در چین اعلام کرد که حجم تجارت بین روسیه و چین تحت تاثیر بیماری کرونا قرار نگرفته است و می تواند در سال جاری میلادی به سطح ۱۱۰ میلیارد دلار سال گذشته برسد.

آخرین اخبار اقتصادی در توئیتر پایگاه خبری آرمان اقتصادی. (کلیک کنید)

این دیپلمات روس که به عنوان میهمان ارجمند سومین نمایشگاه بین المللی واردات چین به شانگهای سفر کرده بود، به خبرگزاری تاس گفت که شیوع ویروس کرونا به تجارت دو کشور لطمه ای وارد نکرده است.

وی گفت: در ۹ ماه اول (سال جاری میلادی) طبق آمار چین، ما عملا در سطح سال گذشته هستیم. کاهش گردش مالی تجارت حدود دو درصد است.

وی همچنین تاکید کرد که حجم تجارت فعلی تقریباً ۸۰ میلیارد دلار است و پیش بینی می شود تا پایان سال به ۱۱۰ میلیارد دلار برسد.

دنیسوف افزود: البته حیف است که ما نتوانستیم تجارت را افزایش دهیم اما از طرف دیگر، بسیار دلگرم کننده است که حجم تجارت خیلی کاهش نیافته است.

تجارت بین دو کشور در حال رشد است و در سال ۲۰۱۹ مسکو و پکن اعلام کردند که تمام موانعی را که می تواند مانع همکاری سریع آنها شود از بین برده اند. طرفین مذاکرات همچنین هدف بلند پروازانه دو برابر شدن حجم تجارت را ۲۰۰ میلیارد دلار تا سال ۲۰۲۴ اعلام کردند.

انتهای پیام/

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا